Forbes Israel Logo

סקר גיאוקרטוגרפיה: הליכוד-ביתנו איבד 8 מנדטים בשבוע

סקר מיוחד של גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני עבור "סופהשבוע" שנערך ב-12.12.12 מלמד כי הליכוד-ביתנו איבד משמעותית מכוחו וירד השבוע מ-43 מנדטים ל-35 בלבד. במקביל הבית היהודי מתחזק שעולה לראשונה מ-11 מנדטים ל-16 מושבים בכנסת הבאה. ש"ס, למרות חזרתו של אריה דרעי ומפגן האחדות שהציגו ראשי המפלגה, עדיין עם עשרה מנדטים, מנדט אחד פחות מבכנסת היוצאת.

עם זאת, גוש הימין-דתיים שומר על יציבות, ועומד על 67 מנדטים בסך הכל.
במרכז -שמאל המפולג המנדטים ממשיכים לנדוד בין המפלגות. עם עזיבתו של ח"כ עמיר פרץ מאבדת העבודה שני מנדטים והתנועה בראשות ציפי לבני עולה בשניים, לשבעה מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד נהנית מהמאבק בין העבודה לתנועה וחוזרת ל-12 מנדטים, לאחר שכבר ירדה למספר חד ספרתי בסקרים קודמים. מרצ, הממצבת עצמה משמאל למפלגות המרכז, שומרת על כוחה עם שישה מנדטים.

גם במגזר הערבי מתנהל מאבק חריף בין הרשימות. חד"ש שומרת על יציבות עם ארבעה מנדטים, בל"ד יורדת מארבעה לשלושה מנדטים, ורע"מ-תע"ל עולה משלושה לארבעה מנדטים.

לחצו להגדלה:

 

קדימה, עם שלם ועוצמה לישראל מחוץ לכנסת

קדימה בראשות ח"כ שאול מופז עדיין אינה מצליחה לעבור את אחוז החסימה, ותישאר על פי הסקר מחוץ לכנסת הבאה, לאחר שהתהדרה ב-28 ח"כים בכנסת היוצאת. גם עם שלם בראשות הרב חיים אמסלם ועוצמה לישראל בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי אינן עוברות את אחוז החסימה.

רשימות הגמלאים בראשות אפרים לפיד, עלה ירוק בראשות ירון לרמן וארץ חדשה בראשות אלדד יניב יישארו מחוץ לכנסת באה.

על פי עורכי הסקר, עד הבחירות שיתקיימו ב-22 בינואר 2013, עדיין ייתכנו שינויים משמעותיים. 20 אחוז מבעלי זכות הבחירה עדיין "יושבים על הגדר" וטרם החליטו, וזהו גידול משמעותי בשיעור המתלבטים מהשבוע שעבר, שעמד על 14 אחוז בלבד.
סקר גיאוקטוגרפיה נערך ביום רביעי האחרון בקרב 500 איש בגילאי 18 ומעלה. טווח הסטייה הסטטיסטית על פי מאפייני המדגם עומד על 4.2%.

70% מהציבור: תומכים בפסילת מועמדותה של זועבי

במסגרת סקר גיאוקטוגרפיה עבור "סופהשבוע", נשאלו המרואיינים כמה שאלות אקטואליות לקראת בחירות 2013.

34 אחוז מהציבור טענו שהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא מאוד לא טובה או לא טובה, כ-18 אחוז נתנו לראש הממשלה ציון בינוני. 27.4 אחוז אמרו שנתניהו מתפקד טוב, כ-13 אחוז טוב מאוד ולשאר לא הייתה דעה בעניין. 

כ-59 אחוז תומכים בהארכת הפטור משירות צבאי ולאומי לתלמידי הישיבות. כ-30 אחוז טענו שמצבם הכלכלי הורע בתקופת ממשלת נתניהו כ-39 אחוז אמרו כי מצבם לא השתנה. 
עוד עולה מהסקר שכ-70% מהציבור תומך בפסילת מועמדותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מהתמודדות בכנסת הבאה.

כמחצית מהציבור סבור שמצבה הבינלאומי של המדינה הורע, ו-38 אחוז חושבים שהמצב הביטחוני בישראל הידרדר.

מופז – כרגע עוד מחוץ לכנסת | צילום: רויטרס

כמחצית מהציבור: רוצים לראות את אשכנזי בהנהגה

כמחצית מהציבור היה רוצה לראות את הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי ושר הרווחה משה כחלון כחלק מההנהגה הפוליטית, כ-30 אחוז היו רוצים את שר הביטחון הפורש, אהוד ברק, בהנהגה ורק כ-18 אחוז היו רוצים לראות את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעמדת מפתח בפוליטיקה.

למרות המחאה החברתית והמשך עליית מחירי הדיור, כ-31 אחוז רוצים לראות את שר האוצר יובל שטייניץ (הליכוד-ביתנו) ממשיך בתפקידו, 24 אחוז רוצים את יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ' בתפקיד, ו-13 אחוז בלבד היו שמחים לראות את שר החוץ אביגדור ליברמן (הליכוד-ביתנו) בתפקיד שר האוצר. 

השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון זכה בכ-35 אחוז תמיכה כמועמד המועדף להיות שר הביטחון הבא. כ-32 אחוז רוצים את ברק וכעשרה אחוזים רוצים את ליברמן שר הביטחון. 
משה כהן

סקר מכון סמית' עבור הג'רוזלם פוסט: מצביעי מפלגות המרכז-שמאל מעוניינים לראותן בקואליציה

רוב גדול מקרב מצביעי יש עתיד (71%), התנועה (67%) והעבודה (65%) מעוניינים בכניסתן לקואליציה לאחר הבחירות לכנסת. כך עולה מסקר שערך מכון סמית' עבור הג'רוזלם פוסט וגלובס. 31 אחוז מהציבור סבור שיו"ר התנועה, ציפי לבני, היא האשמה העיקרית בכך שמפלגות גוש המרכז-שמאל לא התאחדו.

16 אחוז נוספים מאשימים את יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', בפלגנות ושמונה אחוזים את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

40 אחוז מהציבור השיבו שהיו מעוניינים לראות את הבית היהודי בקואליציה הבאה. 
לעומת זאת, רוב הציבור אינו מעוניין בכניסת המפלגות החרדיות לקואליציה הבאה. חמישה אחוזים בלבד השיבו שהם מעוניינים בכניסת יהדות התורה לממשלה הבאה, ו-15 אחוז בלבד היו רוצים בש"ס כחלק מההנהגה בישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.