חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עדן לאה לרר

בת 15 מנווה אטיב, חניכה בפרויקט נט"ע.

זכתה בתחרות של גוגל להצגת פרויקטים למיגור אלימות ברשת בזכות סרטון והרצאה שהכינה, שהופצו אלפי פעמים על ידי קודQR שתכנתה. בחודש הבא היא תטוס למשרדי גוגל בלונדון כדי להציג את הפרויקט. טכנאית מחשבים מוסמכת מטעם סיסקו, עומדת בפני קבלת הסמכה בטכנאות רשתות. מתנדבת במעבדת "פיקס-איט" בקריית שמונה, ומעבירה שיעורי מחשבים לאוכלוסייה מבוגרת במושב עבור תשלום סמלי. 


צילום: רוני פרל

איך נראה יום ממוצע שלך? אני לומדת כל יום בערך עד השעה 16:00. אחר כך נוסעת למעבדה בקריית שמונה ועובדת עד השעה 20:00. כשאני מגיעה הביתה אני יושבת קצת על שיעורים ומנגנת על הגיטרה. חשוב לי שיישאר קצת זמן לעצמי. 

ההורים שלך מבינים במה את עוסקת? ההורים שלי מאוד תומכים ומאוד מרוצים ממה שאני עושה. אני חושבת שהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מטורף, ואני בטוחה שהילדים שלי ידעו הרבה יותר ממני. הרי כל דור נולד לתוך מציאות מתקדמת יותר, ובעיניי זה ממש מגניב – ההורים יכולים לספר לנו על דברים שכבר לא קיימים ואנחנו יכולים לספר להם על חידושים שונים, אלה יחסי גומלין מאוד יפים בעיניי. 

כיצד ייראה העולם בעוד עשרים שנה? אין גבול. הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מאוד מהיר, ואני בטוחה שאפשר להשיג עוד המון דברים חיוביים בעזרתה. אני מניחה שכל התחום הזה יתפוס חלק מאוד מרכזי בחיי היומיום שלנו – הצורך במחשבים והתלות באינטרנט ילכו ויגדלו עם הזמן, לדעתי באופן חיובי. המידע פתוח וזמין לכולם, וזה ילך וישתפר עם הזמן. זה נהדר בעיניי. 

מה דעתך על מערכת החינוך בישראל? אני חושבת שכל יום בבית ספר תורם ומועיל, גם אם לא שמים לב לזה. אני בטוחה שבית הספר תרם, פיתח וחינך אותי. מבחינתי ללכת לבית הספר זו בחירה – כל יום אני בוחרת ללכת מחדש. אני מאוד בעד הרחבת הדעת וללמוד כמה שיותר תחומים שונים – אני אמנם מתעסקת במחשבים, אבל בבית ספר אני לומדת במגמות מוזיקה וכימיה. גם עצם המסגרת של בית הספר עושה סדר בחיים, וזה דבר מאוד חיובי בעיניי. 

מה דעתך על הפוליטיקה הישראלית? בינתיים אני לא ממש מתחברת לעולם הזה, אבל ברור לי שבעתיד אני אתחבר לזה, זו המדינה שלי. 

תחביבים מעבר לטכנולוגיה: לנגן על גיטרה. אני כותבת שירים ופואמות ומלחינה אותם, ומאוד אוהבת לגלוש – סקי וסנובורד, מה שבא. אני גם אוהבת לצלם, במיוחד על מצלמת פילם. יש קסם מיוחד בזמן ההמתנה לפיתוח, כשלא הכל מוכן תוך שנייה. חייבים לדעת לשמור על איזון בין הקדמה של הטכנולוגיה לקסם של העולם הישן. 

מה החולשה שלך? שר הטבעות. לא מזמן עשיתי מרתון של כל הסרטים ברצף.

מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה? אני רוצה להתפתח בתחום המחשבים, אבל אי אפשר לדעת, כל דבר יכול לעניין אותי ולשנות לי את התפיסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן