חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עד שהשמיים ייפתחו: ירידה בנתוני התיירות הנכנסת

משבר בתיירות הנכנסת? על פי נתונים מנוכי עונתיות שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי הממוצע החודשי של לינות התיירים היה ברבעון החולף 712 אלף לינות (8.5 מיליון לינות ברמה שנתית) – ירידה של כ-12% בהשוואה לממוצע החודשי של 2012.

לעומת זאת, בשלושת החודשים האחרונים הרמה השנתית של מספר לינות הישראלים, על פי נתונים מנוכי עונתיות, הייתה 13.6 מיליון לינות לעומת 12.2 בשלושת החודשים הקודמים – עלייה של 11% בחישוב שנתי (לעומת עלייה של 12% לפי נתוני שלושת החודשים הקודמים).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בשלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה בלינות התיירים של 2% בממוצע לחודש (22% בחישוב שנתי) בדומה למגמה שחושבה על סמך שלושת החודשים שקדמו. תפוסת החדרים במלונות הייתה כ-57% לעומת 58% בינואר-מרץ 2012. תפוסת החדרים לפי מחוזות מחוזות נעה בין 48% במחוז הצפון ל-62% במחוז תל אביב. בהשוואה לינואר-מרץ 2012 נרשמה ירידה בכל המחוזות פרט למחוז הדרום.

תפוסת החדרים לפי "ישובי תיירות" נבחרים בהשוואה לינואר-מרץ 2012 נרשמה ירידה בתפוסת החדרים בתל אביב, ירושלים וחיפה. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בשפת ים המלח (74%).

מלון רימונים אילת | צילום: יח"צ

במרץ השנה הסתכם מספר הלינות במלונות התיירות ב-1.9 מיליון לינות. 1.1 מיליון לינות היו של ישראלים והיתר, 845 אלף היו של תיירים – שהיוו החודש כ-44% מסך כל הלינות במלונות. תפוסת המלונות בחודש מרץ הייתה 66%. התפוסה הגבוהה ביותר בחודש מרץ נרשמה בים המלח (78%) בעוד שבערי התיירות האחרות התפוסה הייתה נמוכה יותר ונעה בין 63% ל-73%.

"ברבעון הראשון השנה חלה ירידה בלינות התיירים במלונות למרות שחג הפסח חל בחודש מרץ ולא באפריל, כמו אשתקד, ואמור היה להביא לגידול במספר התיירים", אומר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל. "את העובדה שאין התאוששות מהשפעת מבצע "עמוד ענן" ניתן לייחס במידה רבה לאי טיפול הממשלה בנזקים התדמיתיים שנגרמו למדינת ישראל בשל המבצע ולהקפאת תקציבי השיווק של משרד התיירות על רקע היעדר תקציב מדינה".

"היעדר התיירים במלונות פינה מקום והביא לגידול חד בלינות הישראלים", מוסיף פדרמן, "בעיקר בחודש מרץ, בשל פיזור נוח של ימי חג הפסח על פני השבוע, דבר שהשפיע על כל הרבעון. החלטת הממשלה לגבי פתיחת השמיים חשובה מאוד לתעשיית התיירות ויכולה להביא לתוצאות מיידיות עם תחילת יישומו. עם זאת, גם כאן נדרשת פעילות שיווק נמרצת של המדינה. התיירות יכולה להביא לתוספת הכנסה מיידית למדינה, לצמיחה ולתוספת מקומות עבודה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן