Forbes Israel Logo

עובדי מעריב ביום שאחרי הפיטורים ההמוניים: "איך אפשר לעכל?"

ביום רביעי בערב העלה אחד העובדים של מעריב הודעה לקבוצה בפייסבוק. קבוצה שפתח ועד העובדים בכדי למקד את המאבק. "מישהו יודע מה הכיוון של העיתון מחר?" כעבור זמן קצר עונה לו אחת העובדות "נראה לי שהשאלה אם יש אלוהים פשוטה יותר…"

ואכן, אמש, יום לאחר שהעלה את השאלה בקבוצה, ידע העיתון אולי את יומו הדרמטי ביותר והעיתונות בישראל רשמה את אחד מימיה הקשים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במסדרונות מעריב נראו אתמול מחזות קורעי לב של עובדים שהבינו שאיבדו את מקור פרנסתם – וככל הנראה לא יחזרו לעבוד בעיתון. מוסף עסקים של עיתון מעריב נסגר – 20 עובדי המוסף קיבלו אתמול הודעות פיטורין ובניגוד לחלק מעובדי המערכת אינם אמורים לשוב לתפקידם. מדור הספורט ימשיך להתקיים אולם יתבסס ככל הנראה על כוח אדם קטן יותר.

העובדים במוסף העסקים של העיתון התכנסו אמש יחד בניסיון לעכל את הבשורה. עורך מוסף עסקים, הדר חורש האשים בסטטוס שכתב את נמרודי ודנקנר ש"התגאו בבעלותם על מעריב, נפנפו בה ומינפו אותה לצריכהם העיסקיים, החברתיים והנפשיים, אבל כשהחברה הגיעה למשבר הם הפנו עורף ל-2,000 האנשים שהם – ולא הבניין, ולא הלוגו או דף הנייר – 2,000 אנשים שהם מעריב". חורש ממשיך וכותב כי לפני שמכריזים כי מעריב נסגר ונכסיו נמכרים, צריך לדאוג "קודם כל לפרוע את כל החוב לעיתונאי שרץ למענך, ולצלם, ולמעצבים הגרפיים שעמלו, לפועלי הדפוס שעבדו כל הלילה ולמפיצים שהרוצצו ברחובות כדי שהעיתון יגיע לבתים לפני הקפה – הם היו צריכים לפרוע את החוב בזמן אמיתי ולא להעביר את החברה בהקפאת הליכים והסדרי נושים". 


"מסבתר שצריך לדעת מאיזה צד של המצלמה לעמוד" . צילום: מרק ישראל סלם

ההודעות שמפרסמים בקבוצה עובדים בעיתון ועובדים לשעבר נעות בין האשמות לבין השלמה. "את העיתון הזה אני לא מכניס יותר הביתה. קורא לכולם לנהוג כמוני" כותב יעקב. ואילו אמוץ כותב בהשלמה "אני עוזב את מעריב אחרי עשר שנים בראש מורם ועם חיוך גדול בלב. כל חיי אזכור אתכם ואת כל מה שעברנו ביחד". שאלות לגבי פנסיה ופיצויים נפוצות בקרב ההודעות ותחושת הלא נודע מציפה את חלל הקבוצה.

יש גם מי שבוחר להאשים ולא רק את ההנהלה: "מסתבר שצריך לדעת מאיזה צד של המצלמה צריך לעמוד", כותב יהונתן. "כשאני הייתי עסוק בלצלם את ההפגנות שלנו, חלק מחבריי הטובים היו עסוקים בלהצטלם – זה עבד להם טוב, הם נשארו בעיתון. זו ההזדמנות להודות לחברים ששלחו אותי לפני כמה חודשים לירושלים כדי להציל את התחת שלהם במרכז, ומירושלים שלחו אותי לעזאזל. בוקר טוב לכולם, בסולידאריות כמובן".

אתמול שלחו נאמני מעריב לכל עובדי המערכת והמנהלה בעיתון את מכתבי הפיטורים. כ-700 עובדי העיתון יפוטרו בסופו של התהליך, ומהם מחויב הבעלים החדש של העיתון, שלמה בן צבי, להעסיק כ-350 בלבד.

כמו כן דיווחה מעריב אמש לבורסה על פיטורי שורת בכירים בעיתון, בהם סמנכ"ל התפעול יעקב דורי; סמנכ"ל הסחר רוני זילברברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות אריאל שקרצי, מנהלת מערך המקומונים סיבה אביהו, סמנכ"ל המנויים איילה רהב, סמנכ"ל משאבי אנוש תומר רגב, היועץ המשפטי סער פרג, סמנכ"לית השיווק יפעת קרני, והחשבונאי הראשי אלון גרוס.

"איך בכלל אפשר לעכל את מה שעבר עלינו היום, את הפרידה הבלתי נמנעת אבל עדיין כל כך כואבת מכל כך הרבה חברים. איך בכלל אפשר ללכת לישון אחרי יום כזה", כותב יובל. ואילו בהודעה פסימית יותר כותב אחד העובדים "אנחנו הולכים ועולם כמנהגו נוהג".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.