Forbes Israel Logo

עובדי מעריב מחריפים את המאבק: ביום שלישי לא יודפס העיתון

כ-500 מעובדי מעריב הפגינו בצהריים מול משרדי חברת דיסקונט-השקעות בקניון עזריאלי, בעקבות עסקת מכירתו של העיתון לאיש העסקים שלמה בן צבי, אשר נחתמה הבוקר. העובדים קראו קריאות נגד חברת אי.די.בי, ודרשו לקבל את מלוא כספי הפיצויים המגיעים להם.

רבים מהעובדים טיפסו במדרגות הקניון (כ-44 קומות) עד למשרדי החברה, כשחלקם נשבר באמצע הדרך. במהלך הטיפוס נכנסו העובדים לחדר האוכל של חברת אי.די.בי ומשם המשיכו לקומה 44, עד למשרדי דיסקונט-השקעות. את צעדת העובדים מבית מעריב לקניון עזריאלי ליוו נציגים מכלי תקשורת נוספים, כמו גיא זוהר ואמנון לוי מערוץ 10.    

במסגרת העסקה, אשר סוכמה לפני כשבועיים, ירכוש מו"ל העיתון מקור ראשון, שלמה בן-צבי, את מעריב, אתר nrg, רשת המקומונים, המגזינים והזכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים. בן צבי התחייב לקלוט כ-300 מתוך 2,000 עובדי העיתון, כשהשאר יפוטרו, אולם גם העובדים אשר ייקלטו, יעשו זאת כעובדים חדשים, ולא ישמרו זכויותיהם.

גלעד צוויק, שעובד בעיתון כארבע שנים, אמר במהלך ההפגנה כי "בסוף ההפגנות יזיזו לדקנר. הוא צריך היה להיפגש אתנו כבר מזמן. אנחנו בשבילו פיונים, אבל אתם עוד תראו שעובדי מעריב יודעים להילחם. משפחות דנקנר ונמרודי ישמעו את זעקתנו, נשב להם מתחת לבית, רווקים וסבים, כולנו באותה סירה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

העובדים מבטיחים כי המילה האחרונה במאבק טרם נאמרה: "מבחינתנו עסקה שנחתמה בלעדינו היא לא עסקה והיא גם לא תתממש", אמר הבוקר יו"ר ועד העובדים, חגי מטר, לפורבס. "אנחנו דרשנו וממשיכים לדרוש הבטחה בכתב לגבי כל חובות העבר והבטחת הזכויות של מי שיפוטר ומי שיישאר לעבוד. נערוך משמרות מחאה גם מול בתיהם של נוחי דנקנר ועופר נמרודי. אנחנו דורשים סיוע מהממשלה, זה מקום עבודה שנסגר ו-2,000 אנשים עלולים לאבד את עבודתם".

ביום שני מתכננים העובדים להשבית את העיתון, כך שביום שלישי (ערב יום כיפור) העיתון לא יצא לדוכנים. אייל לוי, שעבד במעריב ב-24 השנים האחרונות, בין היתר במדור הספורט, בסופשבוע, ברכב ובטלוויזיה, אמר לפורבס כי "לא חשבנו שהיום הזה יגיע. הכתובת היתה כנראה על הקיר אבל הלב כואב. אנחנו רוצים רק לקבל את מה שמגיע לנו, אבל מקבלים עדכונים רק ממדורי הברנז'ה. יש כאן אנשים שלא הרוויחו הרבה אבל מעריב היה כל עולמם. הכי מתסכל שבתוך כל זה אנחנו צריכים להרים מוצר".

עובדי מעריב מפגינים היום | צילום: אהוד כהנים

הבוקר הבטיח חד משמעית יו"ר מועצת המנהלים של העיתון, דני יעקובי, כי זכויותיהם של העובדים לא תפגענה: "כל כספי הפנסיה של העובדים הופקדו כנדרש עפ"י חוק", אמר יעקובי בתכניתו של רינו צרור "מה בוער" בגלי צה"ל. "כנ"ל לגבי כספי הפיצויים. אנחנו עושים כעת שתי עיסקאות, גם עיסקת בית הדפוס תושלם בחודשים הקרובים והכספים מעיסקאות אלו מיועדים להשלמת הפיצויים. נוחי דנקנר הבטיח שבמידה ויהיה חוסר – דסק"ש תשלים לפי חלקה".

בשבועות האחרונים הפגינו עובדי העיתון נגד עסקת המכירה, ואף קיימו משמרות מחאה מול ביתם של יו"ר אי.די.בי (השולטת בדסק"ש), נוחי דנקנר, ובעל השליטה הקודם (המחזיק מניות בעיתון) עופר נמרודי. ערב ראש השנה ביקשו העובדים גם מראש הממשלה נתניהו להתערב במשבר.

צילום: אהוד כהנים

במכתב ששלחו לנתניהו דרשו העובדים את התערבותו במשבר, שלדבריהם יוסיף 2,000 איש למעגל האבטלה. "חוסר התערבותכם", כתבו העובדים, "עלול להוביל למציאות בלתי נסלחת שבה ניזרק כולנו למעגל האבטלה. אי התערבותכם היא בבחינת הסרת האחריות מאזרחים עובדים, משלמי מסים ושומרי חוק. אי התערבותכם היא פגיעה בדמוקרטיה. אי התערבותכם היא הפקרתנו".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.