Forbes Israel Logo

עובדי מעריב נגד סגירת המוספים: "שוקלים את צעדינו להמשך"

איש העסקים שלמה בן צבי אשר רכש לאחרונה את העיתון מעריב שוקל לסגור את מוסף הספורט של העיתון. בהנהלה החדשה שהקים בן צבי מתכוונים לפעול לרכישת תכנים מערוץ הספורט ולפירסומם בעיתון, תוך פיטורים של רוב מערכת הספורט. מהלך דומה נשקל גם לגבי המוסף "עסקים", כאשר בכוונת בן צבי לרכוש תכנים מעיתון גלובס.

בהודעה שהוציא ארגון העיתונאים של העיתון נאמר כי לארגון נודע שבמהלך שיחות שמתקיימות עם העובדים, נאמר להם כי חלקם עשויים לעבור למערכת בירושלים, וזאת בניגוד להבטחה מפורשת שנתן בן צבי לדבריהם במהלך המשא ומתן.

אולם, ועד העובדים מעדכן כי בעקבות פגישה עם אודי רגוניס, נציגו של בן צבי,עדיין לא ברור מה יקרה במערכת החדשות ולכן הפיטורים נדחים ביום. מחר תתקיים פגישה נוספת של ועד עיתונאי מעריב עם רגוניס בה יובהר כי הועד ישקול צעדיו להמשך.

"לא זכינו לקבל תשובות מספקות. לדבריו, אנשי בן צבי טרם הספיקו להשלים את התוכניות והרשימות, ולכן החליטו לדחות את מהלך הפיטורים וההעסקה מחדש במערכת העיתונאית ליום רביעי. קבענו פגישה נוספת מחר, ובה נצפה לקבל תשובות, כשהבהרנו שנשקול את צעדינו בהמשך הדרך לפי התשובות שנקבל. אנחנו מוטרדים מהמגמות המסתמנות, וגם הדחייה של יום נוסף היא סבל גדול לכולנו, אך נחכה לראות מחר מה ההחלטות שהתקבלו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"פיטורים של עיתונאים ממעריב והחלפתם בעיתונאים מכלי תקשורת אחרים זו דלת מסתובבת. זה לא מהלך כלכלי. הכוונה פה ברורה ומצערת", אמרו היום בארגון. ועד עיתונאי מעריב צפוי להיפגש בשעות הצהריים עם נציגיו של בן צבי על מנת להבהיר את הנושאים האמורים.

עובדי מעריב מפגינים. ישובו בקרוב לרחובות? | צילום: אהוד כהנים

בארגון מתנגדים בחריפות למהלכים ששוקל לבצע שלמה בן צבי, אשר יביאו לדבריהם למחיקה בפועל של חלקים מהעיתון. "תמיכת העיתונאים ברכישת מעריב על ידי בן צבי הייתה מותנית בהבטחתו להשאיר את מעריב כמערכת עצמאית ולא כסניף של עיתון אחר", נאמר בהודעה שהעביר הארגון לאמצעי התקשורת. "לא נסכים למהלך שירוקן את מעריב מתכנים ומעיתונאים שהם לב לבו של העיתון. יש להבין שהמשמעות המיידית והמעשית של מהלכים אלה היא פגיעה אנושה במעריב – כי אין עיתון בלי עיתונאים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.