חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עובדי מעריב פתחו בשביתה: הבוקר לא יצא עיתון, האתר מושבת

עובדי מעריב החלו ביום שלישי בשעה 22:00 בערב בשביתה, לאחר שלטענתם סירבו אנשיו של הרוכש שלמה בן צבי לנהל עמם משא ומתן, לגבי מה שהם מכנים "הכוונה לפרוץ את מסגרת ההסכם הקיבוצי ולהעסיק עיתונאים כעובדים זמניים". העיתון המודפס לא יצא היום לאור, והאתר nrg מושבת. "אנחנו נוקטים את הצעד הזה בצער", אמרו בעיתון, "אבל נוכח התנהלות ההנהלה לא נותרה לנו ברירה".

מוקדם יותר אמש התקיימה במערכת העיתון אסיפה בה עודכנו העובדים בהתפתחויות האחרונות. העובדים טוענים כי הם אינם יודעים מהו מספר העובדים במערכת העיתונאית אשר ייקלטו מחר, מה יהיה מבנה העיתון, אילו מוספים יישארו ואילו ייסגרו, והאם הם יישארו עצמאיים או יקלטו תכנים מבחוץ.

לדבריהם גילו ביממה האחרונה פרטים מדאיגים לגבי יישום ההסכם הקיבוצי שחתמו. לטענתם גילו כי נציגיו של בן צבי הציעו לעובדים להיקלט במשכורות נמוכות יותר ממה שהם משתכרים היום וכי לעובדים המשתכרים מעל 22 אלף שקלים בחודש נמסר כי ייפתח איתם מו"מ חדש, וזאת בניגוד להסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים.

כאן שביתה. דסק החדשות במעריב, כי שצולם אמש בשעה 22:00

עוד גילו העובדים, לטענתם, כי נעשתה פנייה למחלקות שלמות לגבי העסקתם לתקופה זמנית, שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי. מהלכים אלה נעשו לדבריהם ללא תיאום עם נציגות העובדים וללא שקיפות.

באסיפה הוחלט ברוב מוחץ להציג להנהלה החדשה דרישות שאם לא ימולאו עד השעה 22:00 – ישבות העיתון ולא יצא ביום רביעי. "הדרישות הן שקיפות: לדעת כמה עובדים ייקלטו ומה יהיה המבנה של העיתון. אנחנו דורשים גם לכבד את ההסכם הקיבוצי, וכי כל חריגה ממנו תתבצע בתיאום מול העובדים", נאמר בהודעת העובדים. משאלה, לטענתם, לא מולאו עד השעה 22:00 – פתחו כאמור בשביתה, והיום לא יצא עיתון.

סמנכ"ל השיווק של בן צבי, אודי רגוניס, אמר אתמול בתגובה לאתר פורבס: "התחייבנו להעסיק 330 עובדים ולאחר המשא ומתן שניהלנו עמם הוספנו עוד 20, ובסך הכל 350 עובדים שאמורים להיקלט מחר. לא הצלחנו בתוך שבוע להבין את כל צרכי המערכת, ולכן ביקשנו להעסיק 80 עובדים נוספים בתנאים חריגים, לתקופה מסוימת, על מנת שלא נאלץ להעסיקם שנה וחצי כפי שהתחייבנו כלפי העובדים האחרים. בוועד מפירים את החוזה. הם רוצים שנוסיף עובדים לפי מה שהם יקבעו לנו". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן