חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עודד שריג: "חברות הביטוח צריכות להגדיל את השמרנות"

"המערכת הפיננסית העולמית והישראלית עוברות בשנים האחרונות טלטלות קשות ביחס לעולם. כלכלת ישראל יחסית חזקה, אבל גם בכלכלה הישראלית חלה עלייה חדה ברמת הסיכון. חלק מהעלייה נובע מסיכונים בכלכלה העולמית, חלק מסיכונים מדיניים ופוליטיים הייחודיים לישראל, וחלק נובע מכך שבעיצומו של משבר, מדינת ישראל הולכת לפעול עם תקציב מרסן", כך אמר היום הממונה על אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון, פרופ' עודד שריג, בכנס אגף שוק ההון שנערך בת"א.

שריג ציין כי "לאור הגידול החד בסיכונים במשק הישראלי, אנו מצפים מחברות הביטוח להגביר את השמרנות בניהולן. הדבר חייב להתבטא בין היתר בשמרנות נוספת בניהולו הון עצמי ונוסטרו. בתקופה שבה קשה לגייס כספים או למחזר חובות על חברות לדאוג לעודפי הון ולניהול שמרני שלו כדי שיוכלו לספוג הפסדים לא צפויים. חברות הביטוח משקיעות כיום את כספי הנוסטרו בצורה לא מספיק שמרנית. רדיפה מוגזמת אחר תשואות עלולה להסתיים בקשיים עסקיים מיותרים".

שריג | צילום: יח"צ

בהתייחסו לנושא הביקורות שהאגף מבצע אמר הממונה כי "המטרה שלנו היא לא להעניש בעיצומים או בדרך אחרת, אלא לוודא שחברות פועלות בהתאם להוראות הדין, בהגינות וביושר כלפי לקוחותיהן. אם נגלה הפרה מהותית שפגעה בלקוחות נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד המפר, לרבות נקיטת צעדים אישיים כנגד נושאי משרה מרכזיים, אנו נעשה הכל כדי למנוע הפרות קשות של הוראות הדין. בהתייחסו למסלקה הפנסיונית אמר הממונה כי "חברת נס טכנולוגיות שנבחרה להקים ולתפעל את המסלקה תחל בפיילוט כבר בחודשים הקרובים. בקיץ הקרוב המסלקה הפנסיונית תצא לדרך. אנו מודעים לקשיים של החברות בתהליך, אבל בסוף הלידה נחבק ילד פנסיוני דיגיטלי חמוד". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן