Forbes Israel Logo

עוד מבוכה ל-NSA: שמר מאות אלפי הודעות ותמונות בעלות אופי אינטימי של אזרחים תמימים

במהלך סוף השבוע פרסם הוושינגטון פוסט עוד הדלפה פרי עבודתו של אדוארד סנודן: הפעם מדובר על הודעות אינטימיות שיירטה הסוכנות לביטחון לאומי האמריקאית (ה-NSA) ושמרה אותן למרות שהתבררו כלא רלוונטיות לשמירה על ביטחון ארה"ב. כתבי העיתון קראו כ-160 אלף מיילים, מסמכים ומסרונים, שהאורך של חלקם מגיע לכמה מאות עמודים ונלקחו מפרופילים באינטרנט של יותר מ-11 אלף אנשים. חלק מההודעות כוללות תכנים הקשורים לענייני ביטחון המדינה, אך הרוב היו מסוג ההודעות שסביר להניח שקיימות במייל של כל אחד מאיתנו.

"הם מספרים סיפורי אהבה ושיברון לב, רומנים אסורים, משברים נפשיים, שיחות פוליטיות ודתיות, תקוות פיננסיות ואכזבות. חיי היומיום של יותר מ-10,000 אנשים שלא נחשבו למטרות מסוכות, תויגו ונשמרו בכל זאת. עשרות רבות של תמונות המראות תינוקות באמבטיה, בעריסה או שכובים על גבם לצד אימותיהם. בחלק מהתמונות נראים גברים מראים את גופם ובאחרות נשים מדגמנות בגדים תחתונים, או מצטלמות בביקיני."


סנודן. עוד הדלפה מביכה עבור ה-NSA ומדאיגה עבור כולנו | צילום: רויטרס

מעבר לעובדה שחוקרי ה-NSA צפו בכל החומר הזה, הדבר המטריד יותר הוא שהוא עדיין מוחזק במאגרים, על אף היותו לא רלוונטי לשמירה על בטחון המדינה. "איסוף ואחסון מיילים, שיחות, מסמכים ותמונות רגישים באופן קיצוני, הם בפני עצמם הפרה של החוקה האמריקאית", נכתב בוושינגטון פוסט. "אבל אפילו אם לא תסכימו על אי החוקיות, אין ויכוח באשר לעובדה שה-NSA לא מסוגלת לשמור על המידע הזה. זה לא שיש סיכוי שהמידע יזלוג בעתיד, אלא שזה כבר קרה – הוא נלקח וניתן לכתבים".

יש לקוות שהעיתון יהיה מסוגל לשמור על המידע הזה קצת יותר טוב מה-NSA ושבסופו של דבר ידאג למחוק אותו. מעבר לזה, זוהי תזכורת לכל אחד מאתנו ששוכח לרגע שכל מה שהוא כותב, או מעלה דרך האינטרנט הוא חשוף לחלוטין. אז בפעם הבאה שאתם עומדים לשלוח הודעה לאהוב ליבכם, או להעלות תמונת סלפי מביכה באינסטגרם – כדאי שתחשבו פעמיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.