Forbes Israel Logo

עידן חדש: מותה של יורשת חברת לוריאל הקפיץ את ערך מנייתה

ליליאן בטנקור, היורשת הצרפתייה של אימפריית הטיפוח לוריאל, נפטרה ביום רביעי שעבר בגיל 94. יומיים לאחר מכן, זינקה מניית החברה ב-2.5%, מייצבת את ערכה על קרוב למיליארד דולר. עד מותה הייתה בטנקור האישה העשירה בעולם. היא החזיקה ב-33% ממניות לוריאל, והונה הוערך כ-44.7 מיליארד דולר.

עליית המנייה ביום שישי, שהוסיפה 963 מיליון דולר לחלקה של בטנקור, נגרמה ככל הנראה מהשמועות על עתיד החברה. אנאליסטים מעריכים כי חברת נסטלה, המחזיקה ב-23% ממניות החברה, תגדיל את אחזקתה בלוריאל. עם זאת, נסטלה תיאלץ לחכות שישה חודשים ממותה של בטנקור לפני שתוכל לרכוש מניות נוספות.

לוריאל נחשבת מנייה בטוחה למשקיעים מזה תקופה. ערכה של החברה עלה ב-88% בחמש השנים האחרונות, והגיע לשיא ביוני האחרון. החברה נוסדה על ידי אביה של בטנקור, איז'ן שילר, ב-1907, והיא הייתה היורשת היחידה של החברה, שמגלגלת מדי שנה מחזור של 28.5 מיליארד דולר. לוריאל מחזיקה במגוון מותגי טיפוח ולייף סטייל, בהם לנקום, מייבלין, ראלף לורן וארמני.

ליליאן בטנקור ובתה | צילום מסך מיוטיוב

בשנים האחרונות עלתה בטנקור לכותרות בעקבות מאבק משפטי שניהלה בתה פרנסס בטנקור מאייר. ב-2007 הגישה בתה של בטנקור תביעה נגד צלם הרכילות פרנסואה מארי בנייה, בטענה שניצל את אמה כלכלית, וקיבל ממנה מתנות בשווי מיליוני דולרים, בהן יצירות אמנות, ביטוח חיים ואף אי פרטי באיי סיישל. הפרשה סוקרה נרחבות בעיתונות הצרפתית, וגרמה לקרע בין האם לבתה.

ב-2011 פסק בית המשפט שמצבה הבריאותי העגום, שנגרם מהדימנציה ממנה סבלה בשנותיה האחרונות, הופך אותה ללא כשירה לנהל את הונה. בתה ונכדיה של בטנקור מונו לאפוטרופוסים שלה, ונכדה ז'אן ויקטור מאייר תפס את מקומה בדירקטוריון.
את חלקה בחברה יירשו בתה, בעלה ז'אן פייר מאייר, ושני ילדיהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.