Forbes Israel Logo

עיצוב אלגנטי, שירות אישי וקולקציות במהדורה מוגבלת: בתוך בוטיק מון בלאן

קטגוריית מכשירי הכתיבה של Montblanc כוללת עטים בעיצובים קלאסיים, קולקציות במהדורות מוגבלות ושיתופי פעולה ייחודיים. צילום: Shutterstock
קטגוריית מכשירי הכתיבה של Montblanc כוללת עטים בעיצובים קלאסיים, קולקציות במהדורות מוגבלות ושיתופי פעולה ייחודיים. צילום: Shutterstock
הבוטיק של מותג היוקרה בקניון רמת אביב, שנחשף באירוע אקסלוסיבי לאחר שעודכן והותאם לקו העיצובי של יתר חנויות העולם, מציג מנעד מוצרים רחב, כולם מהווים יצירות אומנות מרהיבות שמתחלקות לשלוש קטגוריות - עטים, שעונים ומוצרי עור

מותג היוקרה הגרמני מון בלאן (Montblanc) השיק מחדש את בוטיק הדגל בקניון רמת אביב באירוע אקסלוסיבי שכלל גם חשיפה של קולקציות חדשות במהדורה מוגבלת, כמו קולקציית העטים "הפטרונים של האומנות" בהומאג' לויקטוריה ואלברט וכן את שעון החדש של המותג, Montblanc 1858 Iced Sea Automatic Date. הבוטיק הותאם עיצובית ליתר חנויות הדגל של מון בלאן ברחבי העולם, תוך שהוא מציג באופן אלגנטי ואומנותי את מנעד המוצרים בשלוש הקטגוריות בהן מתמקד מון בלאן: עטים, שעונים ומוצרי עור.

"אני מאוד נרגש להשתתף באירוע החגיגי של חשיפת בוטיק הדגל המחודש שלנו בישראל"' אמר פרנק ג'והל (Franck Juhel), נשיא חטיבת מזרח תיכון, הודו ואפריקה, שהגיע במיוחד לרגל האירוע ממטה החברה האזורי בדובאי. "העיצוב העדכני של הבוטיק תואם את ערכי המותג ואת החזון שלנו לשנים הבאות, תוך התאמתו לקו העיצובי החדש בהובלתו של המנהל האומנותי מרקו טומסטה (Marco Tomasetta)".

פרנק ג'והל (באמצע) ומנכ"ל מון בלאן ישראל אלי הולנדר. צילום: דימה ואל

"אנחנו מתחילים לראות את הפריטים מהקולקציה הראשונה של המנהל האומנותי החדש של מון בלאן כבר בחנויות, פריטים שחושפים את החזון של החברה ואת הכיוון שאליו אנו פונים. בין השינויים שניתן להבחין בהם הוא הלוגו הגדול יותר ובהמשך נשיק קולקציה שלמה, לאחר שהיא תחשף בשבוע האופנה בפריז", מסביר ג'והל.

המותג, שמתפתח וצומח באופן אורגני, מציג את מינויו של טומסטה כצעד מתבקש, לצד שינוי הקו העיצובי והתאמתו לחזון הגלובלי של מון בלאן. גם הקונספט העיצובי של הבוטיק מבטא את החזון העדכני ואת שלוש הקטגוריות בהן המותג מתמקד – כלי כתיבה, שעונים ומוצרי עור, שיחד מספרים את הסיפור שבמון בלאן רוצים להעביר ללקוחות, ובקרוב, חושף ג'והל, יושק בוטיק שלישי למותג בישראל.

"בישראל המותג נמכר כבר 60 שנה, ב-23 השנים האחרונות, משנת 1999, באמצעות קבוצת פלאנט גרופ בבוטיקים ייעודיים של המותג", אומר ג'והל. "יש לנו קהל לקוחות נאמן בישראל, בינהם כמה עשרות אספנים, ולכן בבוטיק נמכרות כל הקולקציות שהמותג משיק בעולם, כולל האחרונה שבהן, הפטרונים של האומנות בהומאג' למלכה ויקטוריה ולנסיך אלברט".

"קטגוריית כלי הכתיבה משגשגת"

איזו קטגוריה היא הצומחת ביותר במון בלאן בשנים האחרונות?
"צריך להדגיש שכל הקטגוריות שלנו נמצאות בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות, החל מקטגוריית השעונים עם הקולקציה החדשה Iced Sea שזוכה להצלחה ענקית, קטגוריית העטים שחווה צמיחה גדולה וגם מוצרי העור, בעיקר תיקי גב קרוס-בודי, שבקרוב תצטרף אליהם קולקציית התיקים החדשה".

"כשהצטרפתי למון בלאן עבדנו על תוכנית 'מה יהיה עתיד כלי הכתיבה' בגלל המעבר המהיר לדיגיטל, וחשבנו מה נעשה אם קטגוריית מוצרים מסוימת תהפוך ללא רלוונטית. נוכחנו לדעת, להפתעתנו, שככל שהדיגיטציה מואצת, כך השימוש בכלי כתיבה הולך וגדל. אנחנו רואים צמיחה משמעותית בקטגוריה".

בוטיק מון בלאן בקניון רמת אביב. צילום דימה ואל

המגוון הייחודי של מון בלאן בקטגוריית השעונים, והעליונות שלה, נובעים מהבחירה בעבודה עם שני בתי מלאכה בשוויץ, בלאולו ובווילרוי, שמאפשרים לה לייצר שעונים בטווח מחירים של 2,000 אירו עד חצי מיליון אירו. "ולכן, כשמדברים על קומפליקציות מורכבות, שמיוצרות על ידי המפעל שלנו בווילרוי, התחרות היא מול יצרני שעוני העילית הקטנים שמייצרים יחידות בודדות של שעונים בשנה עד עשרות בודדות בשנה. אלה יצירות אומנות וכל בעל מלאכה במון בלאן עובד על שעון אחד מההתחלה ועד הסוף. יתר השעונים, שמיוצרים בלאולו, מתחרים ביצרני שעוני היוקרה הגדולים יותר".

קהל מגוון

מה אנחנו צפויים לראות בקולקציות החדשות של מון בלאן?
"אנחנו נציג באופן רשמי במהלך שבוע האופנה לגברים שיערך בפריז בעוד כשבועיים קולקציית מוצרי עור חדשה שכוללת את מגוון הפריטים בקטגוריה, החל מארנקים דרך תיקי נסיעות, תיקי גב וקרוס בודי. הקולקציה המלאה הראשונה של המנהל האומנותי החדש מרקו טומסטה. בתחום השעונים, אל קולקציית ה-Iced Sea יצטרפו שעונים בצבעוניות חדשה ובהמשך עם קומפליקציות נוספות ושונות".

מבט מבחוץ. בוטיק מון בלאן בקניון רמת אביב. צילום: דימה ואל

איך היית מאפיין את קהל הלקוחות של המותג והאם אתם פונים גם לקהלים חדשים?
"חלק מקהל הלקוחות של מון בלאן הוא אכן קלאסי, אבל זה לא כל קהל הלקוחות שלנו. יש את האספנים, יש קהל שקיבל בירושה פריט של מון בלאן ומאז כל פריט שהם רוכשים הוא של המותג, ויש את הקהל הצעיר יותר, שעוקב אחר טרנדים ונמשך מאוד למוצרי העור שלנו, למוצרים כמו האוזניות והנייר הדיגיטלי שמתממשק עם הטלפון הסלולרי או הטאבלט. זה קהל מאוד מגוון".

הומאג' לויקטוריה ואלברט

יש מעט דברים ששווה לעקוב אחריהם בתשומת לב רבה בעולם העטים, כמו למשל המהדורה המוגבלת השנתית של מון בלאן Patron of the Art. הקסם של הקולקציה נובע לא רק מהעיצובים המרהיבים, אלא גם מהסיפורים שעומדים מאחורי הקולקציות: פטרון האמנות יצא לראשונה לפני 30 שנה כדי להדגיש את חשיבות החסות, המורשת התרבותית והכתיבה.

אז בטח יצער אתכם לגלות שהקולקציה של השנה היא הפטרון האחרון של מונבלאן לאמנות – והיא מוצגת בבוטיק ברמת אביב. למרות ששלושה עשורים הם תקופה ארוכה יחסית, המחשבה לפספס את ההזדמנות להתענג מדי שנה על האומנות עם מותג שנועד שמחנך לייצור עטים, ומרגש עם כל יצירה חדשה. קולקציית ויקטוריה ואלברט השנה היא פסגה חדשה שעושה כבוד למלכה ולנסיך שנישאו ב-1840, שמורשתם משמעותית. היא שימשה כמלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה ואירלנד, ולאחר מכן כקיסרית הודו, בזמן הוא היה הנסיך של זקסן-קובורג וגותה.

קולקציית העטים החדשה כוללת שתי מהדורות 4810 ושתי מהדורות 888, כאשר אחת מכבדת את ויקטוריה והשנייה את אלברט, בכל מהדורה. מהדורות LE100 ו-LE8 מכבדות את הזוג המלכותי יחד, כעט אחד. כל ציפורן עשוי להפליא, מיוצר בעבודת יד בבית המלאכה של מון בלאן בהמבורג.

מהדורה מוגבלת 4810

מהדורה זו כוללת חבית מצופה לכה בגוון לבן-פנינה עם חריטה המעטרת את העטים בדפוס ויקטוריאני מסורתי. לעט המוקדש לויקטוריה יש כובע צופה לכה בצבע ירוק-מנטה עם עיטור בהשראת הגדר המקיפה את אנדרטת אלברט בגני קנזינגטון, לונדון. הכובע מכוסה בכתר כחול מלכותי וסמל מון בלאן בשרף. "I Will Be Good" חרוט על טבעת הכובע, והאטב משובץ באבן ירוקה. הציפורן מצופה זהב בגוון שמפניה 18 קראט עליו חרוט ורד מסוגנן.

העט המוקדש לנסיך אלברט מקולקציית פטרוני האומנות של מון בלאן. צילום: Montblanc

לעט המוקדש לאלברט יש כובע מצופה לכה בצבע בורדו שמזכיר את צבעי מדי חילות השדה של המרשל הבריטי שלבשו בחתונתו והעיטור שמתחת ללכה השקופה מזכיר את הגמלון המדורג של שלוס רוזנאו, בית ילדותו של אלברט. האטב משובץ באבן ירוקה וציפורן העט מצופה זהב בגוון שמפניה 18 קראט עליה חרוט הסמל המלכותי של אלברט.

מעורר השראה לכתיבה

מון בלאן, מותג עם מומחיות של יותר מ-100 שנה בייצור כלי כתיבה, הוא גם מקור השראה לעוצמה של המילה בכתב יד. בהמשך ישיר לכך, המיזם האחרון של המותג, בית מון בלאן (Montblanc Haus), שפתח את שעריו רשמית רק בחודש שעבר, הוא עדות מתקדמת, בדמות יצירת אומנות, למחויבות החברה לכתיבה. ממוקם בסמוך למטה המותג בהמבורג, המוזיאון הוא מחקר אינטראקטיבי של ההיבטים הרבים של ההיסטוריה בת 116 השנים של מון בלאן. והוא מזמין את חובבי העט או את הסקרנים להפוך לחלק ממשהו גדול יותר – משהו אינטגרלי מהאנושיות שלנו – כפי שהוא מסתכל על ההצלחות של העבר תוך כדי חגיגת ההבטחה לעתיד.

מוזיאון מון בלאן בהמבורג. צילום: יח"צ/ Montblanc
מוזיאון מון בלאן בהמבורג. צילום: יח"צ/ Montblanc

"כל חלק במוזיאון נושם כתיבה", אומר ג'והל, על הבניין בן שלוש הקומות, בשטח של 3,600 מ"ר, שנבנה בצורת תיבת מכשירי הכתיבה של מון בלאן. "דמיינו בית מיוחד לאומנות הכתיבה, מקום שבו אנשים יכולים לגלות או לגלות מחדש את הכוח המדהים של כתב היד ואת היצירתיות, הדמיון והרגש שהוא פותח אצל כולם".

המוזיאון מציג מספר תערוכות קבועות, כולל ארכיון נרחב, שיהיה המקום המושלם עבור חובבי עטים לבלות בו, לחקור וללמוד על עטים היסטוריים, פרסומות, מכתבים ועוד שלל פריטים מרתקים שמעוררים סקרנות.

נקודת ציון משמעותית

כוח הכתיבה והיצירתיות ניכרים לכל אורכו, מ"כתב היד על הקיר" ועד לפינה המיועדת למבקרים לכתוב ולשלוח גלויות לכל העולם. יצירות אמנות המדגימות את ההשפעה הבלתי מעורערת של העט כוללות את פסל הנייר הדרמטי של סטודיו מריאן גואלי התלוי בתוך כיפת הבניין ואת היצירה של האמנית הפריזאית וונדי אנדראו שעוצבה מצמר צבוע בדיו שמקבל את פני המבקרים עם הגעתם.

מיצג עטים במוזיאון מון בלאן. צילום: יח"צ/Montblanc
מיצג עטים במוזיאון מון בלאן. צילום: יח"צ/Montblanc

המבקרים יכולים להיעזר בסדרת שיעורים, כולל קליגרפיה וכתיבה יצירתית, בסדנת הכתיבה, והזדמנויות אמנותיות לסטודנטים ולצעירים בוגרים מופיעות בלוח השנה.

מנכ"ל מון בלאן, ניקולאס ברצקי, סיכם בהצהרה ברורה וכנה: " תקוותנו היא שמוזיאון מון בלאן יהפוך לנקודת ציון משמעותית בהמבורג, עיר שכל כך חשובה להיסטוריה ולזהות של מון בלאן, ומקום של גילוי והנאה עבור קהילות מקומיות ומבקרים מרחוק".

כתבו גלויה, עם עט מון בלאן כמובן, ושלחו אותה לכל מקום בעולם. צילום: יח"צ/Montblanc

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.