Forbes Israel Logo

עליבאבא וכל היתר: הכירו את 5 ההנפקות הגדולות בהיסטוריה

מחר תצא לדרך ההנפקה המדוברת של חברת הסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא, אשר תהיה ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה. על פי ההערכות, תמכור החברה מניות במחיר אשר ינוע בין 60 ל-66 דולר למנייה – מחיר אשר ישקף ערך חברה כולל של למעלה מ-150 מיליארד דולר. בסך הכל מתכוונים בחברה לגייס 20.1 מיליארד דולר מהציבור – וההנפקה תזכה בתואר "ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם".

הנפקת הענק תדיח את המחזיקה בתואר "ההנפקה הגדולה בהיסטוריה" הנוכחית, היא חברת ויזה. חברת האשראי הנפיקה בשנת 2008 מניות בשווי 17.9 מיליארד דולר במהלך אשר עורר באזז נרחב במשק האמריקאי. גם ההנפקה אשר הגיעה למקום השלישי ברשימת "ההנפקות הגדולות ביותר" עוררה התרגשות רבה עם התרחשותה בשנת 2012 – אז הנפיקה חברת פייסבוק מניות בשווי 16 מיליארד דולר.

אך האם בחברת עליבאבא יצליחו לגייס את הסכום המבוקש, ויסכמו את הנפקת הענק בהצלחה? לפחות בטווח הזמן הקצר, לא נראה כי צפויות בעיות כלשהן. בכדי לגלות האם המהלך יוכיח את עצמו גם בטווח הזמן הארוך, לא יהיה מנוס מלהמתין ולהיווכח.

אז מי הן ההנפקות הנוספות אשר מרכיבות את רשימת "החמישייה הפותחת" של ההנפקות הגדולות ביותר בהיסטוריה? כל חברות הענק והמספרים המרשימים – ממתינים בגלריה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.