Forbes Israel Logo

עליות שערים בוול סטירט לאחר פרסום נתוני התמ"ג

וול סטירט מתנהלת מגיבה בעליות שערים לנתוני הצמיחה הנאים שפורסמו היום, מעט לפני תחילת המסחר. לפי האומדן הראשוני, התרחבה כלכלת ארה"ב ברבעון השני ב-4%, הרבה מעבר לצפי שעמד סביב ה-3%. התרחבות התמ"ג נובעת בעיקר בשל השיפור בהוצאה הפרטית, השקעות פרטיות, ייצוא, השקעות קבועות שלא קשורות למגורים, הוצאות ממשלתיות ברמה המקומית והארצית, והשקעה במגורים.

הנתון המעודד מגיע לאחר שברבעון הראשון התכווצה הכלכלה האמריקאית ב-2.1% בעקבות נזקי החורף הקשה שפקד את המדינה. כמו כן, התפרסם היום סקר ה-ADP לפיו נוספו למשק האמריקאי בחודש יולי כ-218 אלף משרות – פחות מהצפי שעמד על 230 אלף. נותוני התעסוקה המלאים יתפרסמו ביום שישי.


צילום: רויטרס

בשעה זו כאמור עולה מדד הדאו ג'ונס ב-0.4%, מדד ה-S&P מתחזק גם הוא ב-0.4% ומדד הנאסד"ק מוסיף 0.7% לערכו.

מניית טוויטר שדיווחה אתמול על עליה חדה בהכנסותיה שהסתכמו בכ-312 מיליון דולר עולה ב-23%. גם אתמול זינקה המנייה במסחר המאוחר בכ-30%. סודהסטרים עולה ב-5% לאחר פרסום דוחותיה. הכנסות החברה הסתכמו ב-141.2 מיליון דולר, והרווח הנקי של 9.2 מיליון דולר.

מאוחר יותר העבר תצא הודעת הסיכום של ישיבת מדיניות הפד החודשית, בה צפוי להודיע הבנק על מצמום נוסף של 10 מיליארד דולר בתוכנית ההרחבה, לקראת סיומה בחודש אוקטובר, וכן על הותרת הריבית על רמתה האפסית. המשקיעים ינסו למצוא רמזים בהצהרת המדיניות שיעידו על אפשרות של הקדמת מועד תחילת העלאת הריבית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.