Forbes Israel Logo

על המסך: ערוץ 10 לא ייסגר – הכנסת אישרה את הארכת הזיכיון

אחרי תקופה ארוכה של הפגנות ומאבקים על המסך ומחוצה לו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה אתמול מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הרשות השנייה ובכך זיכיון ערוץ 10 הוארך בשנתיים נוספות. המשמעות היא שכל מכתבי הפיטורים שנמסרו לעובדים מבוטלים והערוץ לא ייסגר ב-31.12.

כמו כן אושר כבר בוועדת הכלכלה של הכנסת כי שידורי החדשות המקומיות יוארכו ב-7 חודשים, עד ה-31 ביולי 2013, ולא בחצי שנה כפי שהציעה הממשלה בהצעת החוק. בנוסף, בעלי הרישיון לשידורי כבלים ולוויין, חברות HOT ויס, יוכלו לנכות מהתמלוגים שהן משלמות למדינה בעבור שנת 2012 סכום של 10.8 מיליון שקל לשידורי החדשות המקומיות, ולא 9.25 מיליון שקל כפי שהציעה הממשלה.

המליאה גם אישרה סעיפים נוספים בהצעת החוק שהעניקו הטבות לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. הזכיניות יקבלו אפשרות לדחות את חובותיהן ולאחר מכן לפרוס אותם לשש שנים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בלשניקוב (משמאל). "יום היסטורי" | צילום: אורן נחשון

יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב אמר אתמול בדיון שערכה וועדת הכלכלה של הכנסת כי "זהו הרגע לו חיכינו שנה וחצי, רגע היסטורי. אחת המטרות החשובות של הממשלה שתקום תהיה שלא נגיע לכאן כל שנתיים".

"מצבנו דומה לזה של ערוץ 10", הוסיף מנכ"ל רשת, אבי צבי. "אנחנו חייבים לקבל כל הטבה שמקבל ערוץ 10". מנכ"ל קשת, אבי ניר, הסכים עמו: "חקיקה עבור ערוץ 10 ללא התאמות מתחייבות לערוץ 2 – משמעותה קריסה כלכלית של ערוץ 2". 

בדיון המקדים להצבעה בכנסת אמר ח"כ יואל חסון (קדימה) כי ראש הממשלה נוקט "באינתיפדה כלפי התקשורת בישראל", והוסיף כי "הממשלה בסך הכל רוצה לשלוט ולהשתלט על התקשורת. אתם בממשלה מחלקים אותה לטובים ורעים. היא צריכה להיות פתוחה ודמוקרטית ונטולת השפעות פוליטיות".

"הסדר תשלום החובות יאפשר לערוץ לנשום אולם המדינה לא מוותרת על פרוטה", ענה שר האוצר, יובל שטייניץ. "מה שהוצע לערוץ 10 הוצע גם לערוץ 2 – למשל ביטול התמלוגים לשנה הבאה, גם תחנות הרדיו. גם בנושאים אחרים מה שהצענו ל-10 – זה פחות או יותר מה שהצענו לחברות המרכיבות את ערוץ 2".

"אני מאחל בהצלחה לערוץ ומקווה שהוא יבריא", הוסיף שטייניץ. "זו תכנית שאינה פותרת את בעיותיו אלא מאפשרת לו לנשום ולהתמודד עמן. זה הסדר סביר, שיוויוני. כל הטענות האבסורדיות כאילו אין בישראל תקשורת ביקורתית, צריך להפסיק אותן, כי הציבור שומע אותן וחושב שמדובר בסאטירה".

החשכת המסך

מוקדם יותר השבוע לא החשיכו עובדי ערוץ 10 את הערוץ כפי שהודיעו שיעשו החל מהשעה 22:30 ועד השעה 06:30 בבוקר. הבוקר התברר כי מנכ"לית הרשות השנייה הגישה מכתב למנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן, בו כתבה כי החשכת הערוץ הינה עבירה פלילית.

"אבקש להתריע כי פעולה זו עומדת בניגוד לחוק והזיכיון שניתן לכם", כתבה מצגר. "מניעת שידורים ועיכובם הינן עבירות פליליות", והוסיפה כי אם אכן הערוץ יחשיך את המסך היא תשקול להשתמש בסמכותה ולפעול בעניין.

המכתב כנראה העביר את המסר לקודקדי ערוץ 10 וכאמור לבסוף המסך אינו הוחשך ובמקום כך שודרה תוכנית הטלוויזיה אחד-אפס-אפס בשידור חוזר, כמו גם צינור לילה.

רפי רשף וברוך קרא | צילום: סיון פרג'

השבוע החליטו דירקטוריון ערוץ 10 וחדשות 10 פה אחד על פיטורי כל העובדים בערוץ ובחברת החדשות, כך על פי הודעה שפרסם הערוץ לאחר ישיבה שקיים הדירקטוריון.

בישיבת עובדים שהתקיימה השבוע אמר מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן כי "זה אחד הימים הכי רעים שהיו לי כאדם וכמנהל. לרגע היה נראה שיש התקדמות, העבירו את הזירה לכנסת ביום חמישי. כל המידע שיש לפנינו, והניסיון המר שכבר יש לנו מלמדים שאין שום ערובה שהחוק יעבור, אלא ממש להיפך. זה מדהים, זה מזעזע, זה עצוב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.