חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על רקע אישור מתווה הגז: המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית

היום הראשון השבוע למסחר בבורסה בתל אביב ננעל לפני שעה קלה בעליות שערים קלות, על רקע הצבעת שרי הממשלה על אישור מתווה הגז. בסוף השבוע פורסם מדד חודש יולי, אשר על פי ההערכות מקטין את הסיכוי להורדת הריבית.

את עיקר תשומת הלב ריכזה היום הצבעת הממשלה, בה אושר מתווה הגז המדובר כל כך. כזכור, רק בשבוע שעבר התפוצצו המגעים בין הממשלה לבין חברת נובל אנרג'י, כאשר סגן נשיא החברה עזב את הארץ. בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכמה בנושא, וביום חמישי האחרון הודיעו שר האנרגיה יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, על פרטי ההסכם. יחד עם זאת, שר הכלכלה אריה דרעי החליט שלא להפעיל סעיף בחוק ההגבלים העסקיים. סעיף זה מאפשר לאשר את ההסכם באופן מיידי, ולעקוף את הרשות להגבלים עסקיים. כעת, המתווה יובא לאישור הכנסת. 

על רקע ההצבעה, מניות שותפויות הגז רשמו היום עליות, כאשר דלק קידוחים מתחזקת ב-1.5%, אבנר עלתה ב-0.8% ורציו טיפסה ב-0.3%.

עוד בגזרה המקומית, בהתאם לציפיות עלה מדד יולי ב-0.2%, כפי שפורסם בשישי האחרון. בשוק מעריכים כי נתון זה מקטין את האפשרות לפיה תתבצע הורדה של הריבית.

כאמור, המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6% ומדד הבנקים זינק והוסיף 1.3% לערכו. מדד התקשורת התחזק ב-0.5%, מדד הנדל"ן עלה ב-1% ומדד הנפט והגז הוסיף 1.3% לערכו.

מניות טאואר ואופקו ממשיכות לעמוד במוקד המסחר גם השבוע, לאחר שרשמו פערים שליליים בוול סטריט בסוף השבוע. מניית טאואר ירדה היום ב-0.3% ואופקו צנחה ב-3.2%. גם מניית טבע נחלשה על רקע פערים שליליים, ואיבדה היום 1.8% מערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן