Forbes Israel Logo

על רקע החרפת המשבר באירופה: וול סטריט סוגרת יום אדום

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה שלילית על רקע החדשות המדאיגות מאירופה, בראשן קריסתם הכלכלית של המחוזות הריבוניים בספרד. גם הדוחות הרבעוניים המשיכו לרכז היום את העניין המשקיעים, כשבמוקד היום – ענקיות המזון והשתייה בארה"ב.
המדדים המובילים בניו יורק סגרו כולם בירידות שערים: מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של 0.95%, ה-S&P 500 יורד בכ-0.9% והנאסד"ק מאבד 1.2% מערכו. במהלך יום המסחר התגברו הירידות עד לרמת 2% ויותר בחלק מהמדדים, אך אלו נצטמצמו לקראת הסגירה.

בורסות אירופה גם הן רשמו צניחות, למרות אישור תוכניות הסיוע לבנקים בספרד על ידי שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל ביום שישי האחרון, ועל רקע הדיווח כי שישה מחוזות שונים בספרד עשויים לבקש עזרה מהממשלה המקומית: מורסיה הפך אתמול למחוז השני בספרד אחרי ולנסיה שאישר כי ייאלץ להשתמש בכספי ממשל על מנת לשמור על יציבות כלכלית, והתקשורת בספרד מדווחת כי שישה מחוזות נוספים מתכוונים ללכת בעקבותיהם של שני המחוזות.

בעקבות המשבר, גוברים החששות כי ספרד תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד ולבקש סיוע בינלאומי בצורה רשמית. "יוון לא רחוקה מעזיבת גוש היורו, אך עזיבה כזו לא תהיה מרעישה כפי שהייתה בשנה שעברה", אומר לקס ון דם, מנהל קרן גידור בחברת המפסטד קפיטל. "אולם ספרד לא הייתה מקור לדאגה משמעותית לפני שנה, ועכשיו זה סיפור ענק".
 
עונת הדוחות הרבעוניים בארה"ב נמשכת: היום מפרסמות חברות המזון והשתייה הגדולות את רווחיהן, ובראשן חברת מקדונלדס שאיכזבה עם תוצאות נמוכות יותר מציפיות האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות של 6.92 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 6.94 מיליארד ועל ירידה של כ-4.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-1.35 מיליארד דולר, לעומת 1.41 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן