Forbes Israel Logo

על רקע המתיחות הביטחונית: המסחר בבורסה ננעל בירידות

המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה שלילית קלה, כשברקע ממשיכים להדהד האירועים הבטחוניים ברחבי הארץ. אתמול, כזכור, הועלתה הכוננות באזור הצפון מחשש לתגובת חיזבאללה לחיסולם של אנשי הארגון בסוריה, וכביש הצפון הישן נסגר אמש לתנועת אזרחים עקב קרבתו הרבה לגבול. על פי הדיווחים, צה"ל ממשיך לתגבר כוחות בגזרת הצפון וברמת הגולן, כשגם סוללות כיפת ברזל נפרסו באזורים שונים בצפון הארץ.

הבוקר הגיעה ההתחממות גם לאזור המרכז, כשמחבל חמוש בסכין דקר נוסעים באוטובוס בצומת מעריב בתל אביב. בסך הכל נפצעו באירוע 13 בני אדם, מהם 4 במצב קשה. המחבל נורה על ידי שוטרי שב"ס אשר שהו באזור והועבר לחקירה.

בנוסף לאירועים אלו, היגיבו המשקיעים לפתיחה החיובית בוול סטריט, והמשך הציפייה ברחבי העולם לנאומו של נגיד הבנק האירופאי המרכזי מריו דרגי, שצפוי להודיע על הרחבה כמותית של 1.1 טריליון יורו.

הבורסה בת"א 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, מדד ת"א 100 ננעל ללא שינוי, ומדד הבנקים נחלש ב-0.4%. מדד הנפט והגז עלה ב-0.2%, מדד התקשורת נחלש ב-1.2% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.3% לערכו.

מניית חברת "טבע" שבה היום לת"א עם פער שלילי מהמסחר אמש בניו יורק, אך עם רוח חיובית במפרשים – לאחר שבית המשפט בארה"ב האריך בפועל את הפטנט של החברה על תרופת הקופקסון, עד לסוף חודש ספטמבר 2015. המניה ירדה ב-1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.