חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על רקע העולם: שבוע המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים

יום המסחר האחרון לשבוע זה בתל אביב, ננעל בעליות שערים, לאחר שוול סטריט רשמה אתמול לראשונה השבוע נעילה חיובית ונפתחה היום בעליות, וגם בסין התאוששו מהירידות החדות. בורסות אירופה הגיבו לסימנים החיוביים בעליות שערים. לאחר שגולן טלקום הודיעה על מכירתה או על רכישת חברה בתחום, מניות התקשורת המקומיות ריכזו את תשומת הלב במסחר היום.

כזכור, ביום ראשון שעבר הודיע הממשל הסיני על פיחות של 2% בשער היואן, צעד מפתיע אשר הוביל לדאגה בקרב המשקיעים. בהמשך השבוע שעבר התפרסמו בסין נתונים שליליים שהעידו על האטה רצינית בצמיחה, וכל אלו הובילו לנפילות בשווקים ברחבי העולם בסוף השבוע. מאז ניסו בסין לייצב את השוק ולהחזיר את המשקיעים, דרך מספר צעדים כמו רכישת אג"ח ואישור לקרנות הפנסיה להשקיע בבורסה המקומית, אשר לא הועילו. שלשום ביצעו בסין צעדים נוספים: הבנק המרכזי החליט להוריד את שיעור הריבית על ההלוואות במשק הסיני ב-0.25%, עד לרמה של 4.6%. כמו כן תרד הריבית על ההפקדות ב-0.25% ותעמוד על 1.75%, ושיעור רזרבות המזומן אשר ידרשו הבנקים להציג ירד ב-0.5%.

לאחר שבימים האחרונים צללה הבורסה הסינית, מסתמן כי צעדי הממשל הסיני מסייעים, במיוחד לאור דיווחים היום כי הממשל הסיני רכש מניות. בעקבות כך היא זינקה היום ב-5.3%. מדד ניקיי היפני המשיך את העליות שרשם אתמול ועלה ב-1.1%.

אתמול ננעלה הבורסה בניו יורק בעליות שערים, והיא נפתחה, כאמור, במגמה חיובית. גם באירופה המסחר מתנהל במגמה חיובית, כאשר פוטסי 100 הבריטי נוסק ב-3.4%, קאק הצרפתי עולה ב-3.5% ודאקס הגרמני מזנק ב-3.5%.

כל אלו, כאמור, עמדו היום ברקע למסחר ברחוב אחוזת בית בתל אביב, והמגמה החיובית הגיעה גם אלינו. מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.5% ומדד הבנקים איבד 0.1% מערכו. מדד התקשורת צלל ב-2.5%, מדד הנדל"ן זינק ב-1.1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.3%.

גולן טלקום הפתיעה היום את שוק התקשורת המקומי, כאשר הודיעה כי בכוונתה לקנות את אחת מהמתחרות או להעמיד את עצמה למכירה. מניית סלקום צנחה ב-4.6% על רקע הודעתה כי היא שוקלת לרכוש את גולן טלקום. מניית פרטנר צללה ב-5.3%, ובזק ירדה ב-2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן