Forbes Israel Logo

4 תחומים שמהווים כעת הזדמנות השקעה באירופה עבור יזמים

מחפשים השקעה באירופה? אלה הם התחומים שצפויים להשתנות בשנים הקרובות ולייצר עבור יזמים הזדמנויות לרווח עם היציאה ממשבר הקורונה

הכלכלה העולמית חוותה טלטלה בעקבות משבר הקורונה, והציפייה היא שהשווקים יחלו להתאושש בקצב שונה באזורים ובתעשיות שונות. אלה ארבעה תחומים שמהווים כעת הזדמנות השקעה באירופה עבור יזמים.

הרכב החשמלי

עבור יצרניות הרכב שנת 2020 נראית אבודה, וגם העתיד נראה די עגום. בעוד שמכירות כלי הרכב הגיעו לשיאן בשנת 2017, אנו לא צפויים לחזור לקצב מכירות דומה עד 2025 לפחות. למרות זאת, הגידול בסקטור המכוניות החשמליות והתעשיות שמלוות אותו צומח בקצב שנתי של 35% ומהווה את מנוע הצמיחה העתידי של התעשייה. הביקושים למכוניות הללו מגיעים בעיקר מהשוק באירופה ובסין. שוק זה צומח גם על רקע התמיכה הממשלתית הנרחבת בעולם (להוציא את ארה"ב), בעיקר באמצעות הטבות מס ותקציבי מחקר.

ההשקעה בטכנולוגיות התומכות בתעשייה זו, כגון בטריות, מייצרת הזדמנויות הנאמדות בכ־100 מיליארד דולר מדי שנה. וככל שמחירי הסוללות יורדים (והם צפויים לרדת משמעותית בחמש השנים הקרובות) המכוניות ההיברידיות יימכרו פחות, ואת מקומן יחליפו כלי הרכב החשמליים.

ההערכה היא, שמכוניות עם מנוע בעירה פנימית יפסיקו להימכר באירופה ב־2025 כמעט לחלוטין, בתמיכת תקינה באיחוד האירופי. על אף ההזדמנות שנוצרת פה בעבור המכוניות החשמליות, יש לזכור, כי עדיין למעלה ממיליארד כלי רכב שאינם חשמליים יזדקקו לשירות ולחלפים, ולכן חברות חלפים ימשיכו להוות אפיק השקעה רלוונטי בשנים הקרובות.

מד־טק

פעילות יזמית היא חיונית לתעשיית המד־טק (טכנולוגיות הבריאות) ביבשת, שמונה כ־27 אלף חברות, 95% מהן קטנות או בינוניות. מגפת הקורונה עשויה לחזק את הסקטור הזה בשנים הקרובות.
כאשר בתי חולים יחלו שוב לבצע את הניתוחים האלקטיביים, עליהם למצוא דרכים למנוע מהמתאשפזים להיחשף לחולי קורונה. לכן, יהיה צורך ביצירת הפרדה פיזית בין החולים, ציוד ייחודי ונפרד וכן הלאה. יזמים אשר יביאו פתרונות יצירתיים לצרכים האלו, או שפשוט יתפסו מקום בשרשרת האספקה הזו, יוכלו להניב רווחים נאים.

כמו כן, בתי חולים ומרכזים רפואיים צפויים לאחד כוחות אל מול האתגרים החדשים. איחוד כזה ייצר לחץ מחירים לספקי מכשור רפואי, ולכן יהיה צורך בחדשנות בתחום זה.
כמובן, קיים גם עולם הרפואה הדיגיטלית ש"קפץ" כמה שנים קדימה בעל כורחו, כאשר נוצר סטנדרט חדש של פגישות ייעוץ רפואיות בווידיאו. לשם כך תידרש בניית תשתית ראויה ורחבה כדי לספק שירותים מסוג זה.

המסחר האלקטרוני

בעולם של פוסט המגפה, המסחר האלקטרוני צפוי לצמוח בקצב של כ־15% בשנה, דבר שייעל את שרשרת האספקה וייצר הזדמנויות רחבות למותגים אלה.

ההכנסות ממסחר אלקטרוני עומדות כיום על 4 טריליון דולר בשנה. עם הצמיחה של האוכלוסייה, התבגרותה ותהליכי העיור, לצד שינויים טכנולוגיים והצורך הגובר בנוחות, המגמה היא של התרחבות. גם החדירה של המסחר האלקטרוני אל הטלפונים הניידים היתה משמעותית מאוד והגבירה את קצב הצמיחה של אפיק מכירות זה באופן אקספוננציאלי.

הצמיחה של המכירות באמצעות הרשתות החברתיות, הפכה גם כן ערוץ מכירה לא מבוטל של המותגים העיקריים. רכישה של מוצר היום נשענת מאוד על המלצות ברשתות החברתיות. כאשר כריסטיאנו רונאלדו מציג מוצר שרכש, הדבר משפיע על 200 מיליון העוקבים שלו, ולכן מותגים רבים בוחרים לשלם למשפיענים עם עוקבים רבים ברשתות החברתיות.

עצם העובדה כי היום אנו כצרכנים חושפים מידע רב על הרגלי הצריכה שלנו ברשת, מייצר הזדמנות למיקוד פרסומי באמצעות שימוש בביג־דאטה. בתחום זה של תשלומים, שירותים ובינה מלאכותית ישנן הזדמנויות רבות להשקעה.

אוטומציה ורובוטיקה

הסקטור היצרני באירופה עומד בפני שינוי מהותי בכל הקשור לחיבור בין הכלים היצרניים, תוכנות תעשייתיות וניתוח הנתונים של תהליך הייצור. כך שיזמים צריכים להיערך לעולם הרבה יותר דיגיטלי.
ראשית, ההטמעה המוגברת של מוצרים חכמים תשנה את האופן שבו חברות פועלות ומנהלות את עסקיהן. הדיגיטציה תאפשר מידת שקיפות גבוהה יותר ויעילות רבה יותר. היכולת של מפעל לתקשר עם כל חלק וחלק בשרשרת הייצור מהווה את העתיד של התעשייה באירופה.

שנית, עולם שלם של תמיכה וירטואלית בתהליכי ייצור ובקרת איכות ימשיך להתפתח בקצב מואץ, בעיקר לאור המשבר, שהדגיש את הצורך בכך בעולם שבו נוכחות פיזית לא תמיד מתאפשרת.
וכמובן, יזמים יצטרכו לעיתים להתממשק לפלטפורמות דיגיטליות קיימות ולא לפתח אותן בעצמם, זאת בכדי לייעל תהליכים ולחסוך עלויות בזמן קצר יותר.

המשבר הבריאותי, אשר הוביל מהר מאוד למשבר כלכלי הינו קשה ומשנה עולמות בעבור כולנו. עם זאת, כשבוחנים את מצבה של אירופה ואת כיוון הכלכלה שם, בגיבוי המדיניות והרגולציה שמתווה האיחוד האירופי, אפשר לזהות שינויים קרבים ולתעל אותם לטובת יצירת הזדמנויות עסקיות רבות.


הכותב הוא משנה למנכ"ל UBS Wealth Management Israel
מובהר כי אין באמור בכתבה זו משום המלצה או חוות דעת בקשר לרכישה ו/או מכירה ו/או שיווק של ניירות ערך מכל סוג שהוא, ו/או ביצוע פעולות השקעה אחרות, והם אינם מהווים בשום אופן תחליף לייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות על-ידי מי שמורשה לעסוק בכך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של כל אדם. אין באמור בכתבה זו משום הצעה לרכישה של ני"ע. 
מובהר כי ייתכן ולכותב ו/או UBS Wealth Management Israel קיים עניין אישי בנושא, ו/או שברשותם ני"ע המוזכרים בכתבה, בהתאם להוראות חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה־1995.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.