חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"עמוד ענן" בעולם: בין הפגיעה בקריית מלאכי לתקיפות צה"ל בעזה

אתרי האינטרנט של העיתונים הגדולים בעולם מתייחסים הבוקר לסבב הלחימה הנוסף בין ישראל לבין החמאס. ה"ניורק טיימס" מקדיש את מאמר המערכת להתפתחויות האחרונות כשבכותרת מתנוססת השאלה "עוד מלחמה בין ישראל לעזה?"

באופן כללי אפשר לחלק את תגובות עיתוני העולם לשלוש: כותרת המתייחסת לתקיפה הישראלית על מגוון מטרות בעזה וחיסולו של רמטכ"ל החמאס ומנגד כותרת המדגישה את הפגיעה הישירה בקריית מלאכי שהובילה למותם של שלושה ישראלים.

אל ג'זירה, רשת התקשורת המובילה בעולם הערבי בוחרת גישה אחרת: בכותרת הראשית של העיתון נכתב "מניין ההרוגים בסבב האלימות בין ישראל לעזה עולה", ולאחר מכן מפרט שעד כה נהרגו כ-11 פלסטינים וכ-3 ישראלים.

הכותרת ב-CNN | צילום מסך

רשת CNN בחרה לכתוב בכותרת הראשית "ישראל תקפה 100 אתרי 'טרור' בעזה -האו"ם קורא לאיפוק מרבי. בתוך הכתבה נכתב כי "ישראל ממשיכה לתקוף בעזה במה שמכונה – אתרי טרור – בתגובה לירי הרקטות לעברה. מהלך זה מגביר את הסיכויים לעימות נרחב באיזור", נכתב בכתבה. בגרדיאן מציינים כי ישנם חילופי אש בין גורמים צבאיים בישראל לבין גורמים צבאיים בעזה.

"רקטה ששוגרה מעזה הרגה שלושה ישראלים", נכתב בכותרת של ה-BBC שמציינת בכתבה כי מאות רקטות נורו מעזה לישראל. ב"טיימס" כתבו בכותרת הראשית יחד עם תמונה דרמטית: חמאס מכה בחזרה כשרקטה הורגת שלושה ישראלים". בתוך הכתבה הוסיפה כתבת העיתון כי הפגיעה היא נקמה של החמאס על הרג הרמטכ"ל אמש ועל הפצצות רבות בעזה שהביאו ל-11 הרוגים פלסטיניפ וליותר מ-100 פצועים. 

ה-BBC מדגישים את הפגיעה בקריית מלאכי | צילום מסך

במרבית מדינות אירופה הסיפור שונה: והעיתונים עוסקים ביום הדרמטי שעבר על היבשת שכלל שביתה כללית והפגנות אלימות. בספרד 70 נפצעו ועשרות נעצרו, בפורטוגל שיתקו המפגינים את תנועת הרכבותאל פאיס, העיתון הספרדי מדווח בחלקו התחתון של העמוד על שלושה ישראלים הרוגים בעוד בעיתון הגרמני "דר שפיגל" קשה מאוד למצוא איזכור להסלמה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן