חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עמוס גלעד: הסורים הכינו עצמם לתקוף אוכלוסיה בנשק כימי

האפשרות כי נשק כימי מסוריה יזלוג לידי ארגוני טרור ממשיכה להדאיג את ראשי מערכת הביטחון בישראל. הבוקר התראיין עמוס גלעד, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, לגלי צה"ל: "סוריה נמצאת בתהליך של אי יציבות", אמר גלעד. "הצבא לא מצליח להתגבר על המורדים. יש קרבות בכל רחבי סוריה והממשל למעשה אינו שולט".

גלעד התייחס להצבתן של שתי סוללות כיפת ברזל בקירבת הגבול הצפוני: "הגבול שלנו הוא בסך הכל שקט, אבל מחייב דריכות ומעקב מודיעיני מדויק", הסביר גלעד. "לגבי המאגרים הכימיים, כרגע הם מוגנים, אבל צריך לעקוב שהמצב שם נמצא בשליטה. זה יכול להשתנות בכל רגע. לסוריה יש כמויות גדולות מאוד של נשק כימי שפותחו במשך הרבה שנים. הסורים כבר הכינו עצמם לתקוף אוכלוסיה בנשק כימי".

"כל הדברים ששומעים בארץ מבטאים דאגה ואחריות", הוסיף גלעד. "כל הערכה יכולה להשתנות בין רגע. תמונת המודיעין שלנו היא בדרך כלל מדויקת מאוד, אבל אי היציבות יכולה להיות הגורם המעצב. כרגע המאגרים נמצאים בשליטת המשטר, אולם הוא כבר לא בהכרח שולט. יש כל הזמן הערכויות של מערכות ההגנה כחלק משמירת הדריכות".

"יכולות להיות התפתחויות שליליות לא רק לגבי חיזבאללה, אלא גם לגבי אל קעידה", הזהיר גלעד. "משטר אסד לא מסוגל להשתלט על המורדים ומצב זה של אי יציבות מחייב הערכות לכל האפשרויות. חשוב להשתמש ביכולות המודיעין שלנו כדי להגן על המדינה".

גלעד סרב להתייחס לפיצוץ במתקן הגרעיני של איראן ליד העיר קום: "אין שום טעם לאשר או להכחיש דברים כאלה, משום שממילא כל הודעה שלנו מתפרשת כהודאה באשמה", סיים גלעד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן