Forbes Israel Logo

עמיר פרץ: "אנסה לשכנע את לפיד להשיג את הכסף בדרכים אחרות"

עמיר פרץ נחשב בעבר לאחד מחברי הכנסת והשרים החברתיים ביותר. על רקע הגזירות הכלכליות, הקיצוצים והעלאות המסים אשר צפוים להכנס בקרוב לתוקף דיבר היום השר להגנת הסביבה בראיון לגלי צה"ל.

"מפלגת התנועה הצטרפה לממשלה כדי לקדם את תהליך השלום", אמר פרץ, "תהליך השלום הוא סטארטר כלכלי חשוב ביותר, ולא הסכמתי להפריד בינו לבין הנושא הכלכלי. אנחנו נעשה הכל כדי למזער את הגזירות שאמורות להיות מוטלות על הציבור, לא נהיה אלה שיקבעו את המהות המרכזית אבל אני בטוח שהנוכחית שלי בממשלה תצמצם את הגזירות, או לפחות תעלה אותן מחדש על השולחן".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: מרק ישראל סלם

"זה נכון שצריך לצמצם את הגרעון, השאלה באיזה מחיר", הוסיף פרץ. "יש כאן ויכוח לא פשוט. אני חושב שהמהלך להעלאת מס ההכנסה הוא נכון, אבל להעלות את המע"מ זו טעות קשה ביותר, מכיון שזו מכה לשכבות החלשות. גם הפגיעה בקצבאות הילדים היא טעות כי היא תגדל כאן דור נוסף של עוני. ישנה סדרה גדולה של גזירות שאפשר למצוא לה תחליפים. צריך לחשוב כיצד מגדילים את ההכנסה. אני מתכוון להציע מע"מ דיפרנציאלי, לא יתכן שעל מכונית פשוטה ישלמו מע"מ כמו על מכונית פאר".

לפיד התייחס לתמיכתו של נתניהו במהלכים שהתווה לפיד: "טבעי שראש הממשלה יגבה את שר האוצר שלו, אבל אני מתכוון לקיים עוד היום פגישה עם שר האוצר ואנסה לשכנע אותו שאפשר להשיג את אותם סכומים של כסף בדרכים אחרות", הבטיח. "כשהיתה כאן צמיחה מי שנהנה מהעודפים היו השכבות החזקות, והיום כשצריך לשלם, העומס מוטל על השכבות החלשות. מי שהיה חלק מהחגיגה – צריך לשלם הרבה יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.