Forbes Israel Logo

עמיר פרץ: "לא הייתי קונה מכונית משומשת משלי יחימוביץ'"

השבר בניסיון ליצור גוש שמאל-מרכז חוסם לממשלת נתניהו הולך ומתרחב: "היום אחרי שאני מכיר היטב את שלי יחימוביץ ואת ציפי לבני – אני יודע על מי אפשר לסמוך", אמר מספר 2 במפלגת התנועה עמיר פרץ בראיון לגל"צ. "אם אתה שואל אותי ממי הייתי קונה מכונית משומשת – אני יכול להגיד בבטחה שלא הייתי קונה משלי יחימוביץ'".

ציפי לבני צפויה לכנס בקרוב מסיבת עיתונאים בה היא צפויה לתקוף את יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר מפלגת יש עתיד על שחסמו את הניסיון ליצור אלטרנטיבה לממשלת הימין.

בהודעה משותפת שהוציאו אתמול מפלגות העבודה ויש עתיד נאמר כי יו"ר התנועה ציפי לבני יזמה את המפגש בין שלושתם בשל יאוש ממצבה בסקרים. לדבריהם, "בניגוד לסיכומים של לפני ואחרי הפגישה אמש ,בחרה ציפי לבני להציג גרסה שקרית של מה שהתרחש בפגישה. באנו לפגישה מתוך כבוד הדדי של כל אחד לשניים האחרים אף שיש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגים רבים. נדהמנו לגלות כי לא היינו אלא תפאורה לספין מחושב שלא היה בו שמץ של אמת ותוכן".

 שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת בעבודה | צילום: מרק ישראל סלם

עוד אמרו יאיר לפיד ושלי יחימוביץ' כי לבני ממשיכה להטעות , לפצל ולהזיק למאמצים ליצור אלטרנטיבה ראויה לממשלת נתניהו. זו אותה ציפי לבני שלא מתחייבת בשום מקום שתישאר יום אחרי הבחירות במערכת הפוליטית".

בהודעתם המשותפת אמרו לפיד ויחימוביץ' כי כל אחת מהמפלגות תמשיך בדרכה שלה. הודעה זו מגיעה לאחר הפגישה המשולשת של ראשי מפלגות השמאל-מרכז אמש. במסגרת הפגישה לא הגיעו השלושה להסכמה לגבי הכרזה משותפת כי לא ישבו בממשלה בראשות נתניהו.

לאחר הפגישה אמרה יחימוביץ' בראיון לגלי צה"ל כיש כאו פוטנציאל מעולה לשיתוף פעולה אחרי הבחירות ויש הדברות בין אנשים שמכבדים אחד את השני. אפשר לייצר מהלך גדול, שהתחיל כשהצהרנו שלא נשלב בממשלת נתניהו. כשלא מראים שאתה מאמין שאפשר להחליף את השלטון, מהלך כזה לא יזכה לאמון הציבור".

"אני כבר הודעתי שלא אשב עם נתניהו בממשלה בראשותו", המשיכה יחימוביץ'. "כשאני אומרת משהו אני מתחייבת לו. אשב את נתניהו רק אם ימיר את דתו והיפוך לסוציאל דמוקרט ולשוחר שלום. אני מאמינה שאפשר להחליף אותו. כדי להאמין שזה יקרה הם צריכים להגיד את מה שאני אמרתי".

בתגובה להודעתם של יחימוביץ' ולפיד נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה: "לצערנו הרב, מוכיחה כי השניים תאמו ביניהם עמדות לפני הפגישה תוך כדי הפגישה ולאחר הפגישה בכדי למנוע מהאמת המטרידה לצאת לאור- הם מנהלים משחק אישי אינטרסנטי במקום להסכים לתכנית היחידה שיכולה לספק תקווה לציבור. את הדין והחשבון שלהם הם יאלצו לתת לציבור המרכז שייחל לשיתוף פעולה שימנע מנתניהו כהונה נוספת וימנע הקמת ממשלת ימין קיצוני מסוכנת. האינטרס האישי של שניהם- שסרבו לכל הצעת תוכן, סרבו להמשך דיונים ועסקו כל היום בספינים ובהכפשות- התגלה במלוא חומרתו בהודעה הזו שנובעת מכך שהציבור מגלה את האמת על מניעיהם האישיים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.