חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עסקאות של מיליונים דרך הוואטסאפ: הסינים כובשים את פסגת שוק נכסי היוקרה במנהטן

האם המשבר בקרים והטלת הסנקציות הכלכליות על רוסיה מתחילות לתת את אותותיהן בשטח? אם מתבוננים על שוק הנדל"ן במנהטן נראה כי התשובה בהחלט חיובית. בעוד המשקיעים הרוסים ששלטו בשוק כרוכשים הזרים העיקריים, הולכים ונעלמים, הולך ומובהר כוחם הגדל של הצרכנים הסינים, ובצורה ברורה למדי.

לפי סקר של רויטרס שנערך במהלך השובע שעבר בקרב סוכני הנדל"ן במנהטן, הסינים הם כעת הקונים הזרים המשמעותיים ביותר של נכסי יוקרה בניו יורק. בהתחשב במיקום של הרכישות, נראה כי אפילו נכסי הנדל"ן היקרים ביותר בארה"ב נמצאים כעת בהישג ידם.
זוהי הפעם הראשונה בה הסינים כובשים את הפסגה הן מבחינת היקף הרכישות והן מבחינת ערכן, ומדיחים את השיאנים הקודמים – הרוסים. לפי אחת מהסוכנות שהשתתפו בסקר, חלקם של הקונים הסינים עלה במהלך הרבעון הראשון של 2014 מ-19% ול-28.5%.


מנהטן. עוברת מהרוסים אל הסינים | צילום: רויטרס

הדבר אולי אינו מפתיע אם לוקחים בחשבון את האטרקטיביות היחסית של מנהטן עבור הסינים: מחירו של מטר רבוע בבתי יוקרה באזור מוערך בין 21,000 ל-25,000 דולר, בעוד שבהונג קונג, שגם היא חווה "פלישה" של קונים סיניים בשנים האחרונות מחירו של מטר רבוע בבתי יוקרה כפול מזה שבניו יורק.

הקונים הסינים אף מצליחים פעמים רבות להתחרות עם הקונים האמריקאים המקומיים, ואפילו בידועים שביניהם. כך למשל הצליחה בשנה שעברה זאנק שין, מנכ"לית חברת הנדל"ן הסינית SOHO לנצח במכרז על אחוזה במנהטן את בראד פיט, לאונרדו דיקפריו ואף נסיך סעודי, עם סכום של 26 מיליון דולר שהציעה.

אך עם השינוי בהרכב הרוכשים מגיע מסתבר גם שינוי בדרכי הרכישה, כך לפחות אפשר להתרשם מסיפורו המדהים של סוכן הנדל"ן וכוכב הריאליטי בארה"ב ראיין סרהאנט, שהודיע לאחרונה כי מכר שני בתים בניו יורק השווים יחד 13 מיליון דולר ללקוח סיני דרך אפליקציית ה-WeChat (הווטסאפ הסיני). סרהאנט סיפר כי הלקוח הסכים לרכוש את הנכסים רק על סמך ההתכתבויות באפליקציה ואפילו מבלי להגיע ולבחון אותם במו עיניו. האם בקרוב צ'יינה טאון תכבוש את מנהטן כולה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן