חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עסקת גוגל–וויז תכניס למדינה סכום עתק של 1.3 מיליארד שקל

גוגל תשלם למדינה 800 מיליון שקל נוספים עבור יצוא הקניין הרוחני של וויז אל מחוץ לגבולות ישראל. הסכום יתווסף אל 500 מיליון השקלים שכבר שולמו כמס בעקבות עסקת המכירה של אפליקציית הניווט לענקית האינטרנט. בכך יגיעו הרווחים הכוללים של ישראל מן העסקה לכ-1.3 מיליארד שקל.

גוגל לא ניסתה להפריד את הקניין הרוחני של וויז מן החברה עצמה, כפי שעשו בעבר חברות רבות במטרה לחסוך את תשלום המס העומד על 25% מערך החברה. תחת זאת, העריכה גוגל את קניינה הרוחני של וויז לפי ערך של כ-90% מהסכום ששילמה עבורה.
 
גוגל מתכננת ככל הנראה לרשום את קניינה הרוחני של וייז מחוץ לגבולות ארה"ב, באמצעות אחת מחברות הבת שלה ובכך לחסוך תשלום מס נוסף.


וויז. מכירתה תכניס למדינה 1.3 מיליארד שקל | מקור: אתר החברה

כזכור, גוגל רכשה את מפתחת תוכנת הניווט הישראלית, בחודש יוני בשנה שעברה תמורת כמיליארד דולר. בינתיים הספיקו שתי החברות לערוך במוצריהן שינויים המשקפים את המיזוג: גוגל שילבה את מערכת דיווחי התנועה של ווייז באפליקציית הניווט שלה, ואילו ווייז הטמיעה את גוגל כמנוע החיפוש באפליקציה, לצד הטמעת שירותי גוגל סטריט וויו ותמונות לווין שיעזרו לקהילת העורכים בתיקוני המפות.

אחד מתנאי הסכם הרכישה היה כי החברה תוכל להמשיך ולהתנהל מישראל. "שום דבר פרקטי לא ישתנה כאן בוויז. אנחנו שומרים על הקהילה שלנו, על השם שלנו, השירותים שאנו מספקים והארגון", אמר מנכל וויז נועם ברדין לאחר הרכישה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן