Forbes Israel Logo

עסקת הענק לא תושלם: קרן ההשקעות פימי לא תשקיע באל על

עסקת הרכישה של חברת התעופה הלאומית אל על בידי קרן ההשקעות פימי לא תצא לפועל – כך נודע ל״ישראל פוסט״. הנהלת קרן פימי צפויה לשגר היום מכתב לבעלי השליטה באל על ולהודיע להם כי אין בכוונתה לנצל את האופציה לרכישת גרעין השליטה בחברה.

פימי אמורה הייתה לרכוש ממשפחת בורוביץ', באמצעות חברת כנפייים, עד 45% ממניות החברה, תמורת 75 מיליון דולר, ולשלוט במשותף בחברה; אולם התנאים הבסיסיים למימוש העסקה, ובראשם חתימת הסכם קיבוצי חדש לשביעות רצונה של קרן ההשקעות, לא הושגו, וזאת למרות שההודעה הראשונית על הכוונה לרכוש את אל על נמסרה כבר לפני כתשעה חודשים.

העסקה כללה גם תנאים נוספים, כמו פריסה מחדש של חובותיה של אל על לבנקים. אולם, כאמור, הבעיה הבסיסית נותרה, והיא חתימת ההסכם הקיבוצי. על פי הערכות, ההסכם לא נחתם כי בהנהלת אל על ובקרב ועדי העובדים לא הורגשה דחיפות בחתימת ההסכם, שכלל בין השאר פרישת עובדים, ויתור מסוים על תנאי השכר והרעה בתנאים השוטפים של טייסי החברה.

מייסד ומנכ"ל פימי, ישי דוידי | צילום: יונתן בלום 

המגעים בין הצדדים נמשכו ולוו בהטחת האשמות, כשכל אחד מהם מנסה להטיל את האחריות לאי הצלחת המו"מ על הצד השני. במהלך המגעים גם שוגרו מכתבים למנהל קרן פימי, שי דוידי, ובהם נטען כי כניסתה של הקרן לחברה חשובה ותתרום לאל על, אלא שאף צד לא היה מוכן לקחת אחריות.

נזכיר כי לפני יומיים בלבד נחתם הסכם על תכנית פרישה מרצון של העובדים, אך הפעלת התכנית הותנתה בסייגים שונים ובהם רצון מפורש של העובדים להפסיק את עבודתם בתנאים משופרים (פיצויי פיטורים מוגדלים ופנסיה מוגדלת).

בשלב זה, החברה תמשיך לתפקד כפי שתפקדה עד כה, אם כי בעתיד ייתכן שיעשה מאמץ לצירוף משקיע אסטרטגי אחר. הסכם האופציה בין פימי לאל על הוארך שלוש פעמים בתשעת החודשים האחרונים, ופקיעתו הפורמלית צפויה ביום ראשון הקרוב.

גורמים בקרן פימי מסרו בתגובה כי הם מצרים על כך שהתנאים לביצוע העסקה לא הושלמו ולכן העסקה לא תצא לפועל. הודעה פורמלית על סיום המגעים צפויה לצאת היום לבורסה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.