חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

עשרות נפגעים בפיצוץ עז במתקן אחסון נפט בצפון-מערב איראן

פיצוץ עז אירע אתמול בערב (ג') בעיר קזווין שבצפון-מערב איראן, צפונית לטהרן. בסוכנות הידיעות "פארס" דווח על עשרות נפגעים בעקבות האירוע.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה, הפיצוץ אירע במחסן נפט באזור המהווה מרכז מסחרי מרכזי בצפון המדינה. עשן נראה מיתמר בשמי העיר, והאזור נסגר על ידי כוחות החילוץ והביטחון לרדיוס של 2 ק"מ. על פי הערכות ראשוניות, כ-50 בני אדם נפגעו כתוצאה מהפיצוץ, בהם גם פצועים באורח קשה, אך טרם ברור מה גרם לאירוע.

בעיר קזווין דווח בעבר כי המשטר האיראני מאחסן מתקנים מיוחדים להעשרת אורניום, אך הטענות הוכחשו על ידי הממשל בטהרן.


מתקנים מיוחדים להעשרת אורניום? העיר קזווין | צילום: גוגל מפות

בחודש אוגוסט 2012 אירע פיצוץ במתקן להעשרת אורניום בפורדו, מה שגרם להפסקת חשמל במקום. כחודשיים קודם לכן חוסל פרופסור מוסטפא אחמדי רושהן, מדען גרעין בכיר באיראן ומנהל במתקן הגרעיני בנתנז, בפיצוץ שאירע באוניברסיטה בצפון טהרן.

עוד לפני הפיצוץ, ענה שר החוץ האיראני מוחמד ג'אווד זריף לביקורות בארצו, והגן על המדיניות הדיפלומטית של איראן, שלדבריו עיקרה את אזהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני הרפובליקה האיסלאמית. מדבריו של זריף הביאה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

זריף אמר כי הממשלה החדשה באיראן הצליחה, בעזרת התבטאויות מתונות יותר, להביא לקיצם את הנסיונות הישראלים להציג את תוכנית הגרעין האיראנית כאיום לשלום העולם, וזאת לאחר שנים ארוכות של רטוריקה אגרסיבית מצידו של הנשיא הקודם מחמוד אחמדינג'אד.


זריף | צילום: רויטרס

השמרנים באיראן הגבירו לאחרונה את הביקורת כלפי הסכם הביניים שנחתם בחודש נובמבר בין איראן למעצמות המערב, לאחר שיחות בהם שימש זריף כנציג האיראני הבכיר. הביקורת מצידם של אנשי דת בכירים במדינה, וכן מצד מחוקקים לשעבר, הופנתה גם נגד הקו המתון הנוקט משרד החוץ בהנהגת זריף כלפי ישראל.

זריף הוזמן היום לשימוע בפני ועדת החוץ והביטחון האיראנית, ונשאל גם אודות יחסו לישראל. זריף אמר כי ראש הממשלה נתניהו "מצהיר ללא בושה שאיראן מכחישה את השואה, ושאנחנו רוצים לבנות פצצה גרעינית כדי לבצע שואה נוספת, אבל אני ועמיתי מסבירים לעולם שאיראן מתנגדת לאנטישמיות ולרצח עם".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן