Forbes Israel Logo
פייסבוק. צילום: Shutterstock
פייסבוק. צילום: Shutterstock

פייסבוק משלמת את המחיר ויורדת בדירוגים בשל טענות לתמיכה בישראל

הרשת החברתית הפופולרית מתמודדת עם טענות לצנזורה ומחיקת משתמשים שמעלים תכנים הנוגעים לסכסוך. בחברה הודפים את ההאשמות: "מחילים מדיניות על כולם בצורה שווה"

משלמת את המחיר: הרשת החברתית הפופולרית נאלצת לשלם מחיר עבור מה שנתפס כתמיכה בצד הישראלי במהלך מבצע שומר חומות. על פי דיווח שפורסם לאחרונה ב-NBC, דירוג האפליקציה של הרשת ירד מ-4 ל-2.5. את הירידה המשמעותית בדירוג ניתן לזקוף לקמפיין חדש של תומכים פרו-פלסטיני שטוענים כי החברה מצנזרת פוסטים הקשורים בסכסוך ומוחקת חשבונות משתמשים.

בימים האחרונים צצו ברחבי הרשת לא מעט פוסטים שקוראים להוריד את הדירוג של האפליקציה בחנויות של אפל וגוגל. הפוסטים זכו לתהודה רבה וללא מעט שיתופים.

בנימוקים למעשיהם טוענים המוחים כי פייסבוק נקטה במדיניות של "סתימת פיות" במהלך מבצע שומר חומות, ופעלה אקטיבית כדי לחסום משתמשים שהעלו תכנים בנושא, לצד צנזור של פוסטים המשתמשים בתגית AlAqsa#, ותגיות נוספות הקשורות למחאה.

בפייסבוק מתייחסים לפעולות הללו בכובד ראש ומגדירים אותן כאיום משמעותי מאוד על החברה."אמון המשתמשים מדרדר בצל החרפת הסכסוך", צוטט אחד מהמהנדסים הבכירים בפייסבוק. "יש זעם על האופן שבו אנחנו מגיבים להתרחשויות האלו ויש תחושה של צנזור והשתקה", הסביר.

הודפים את הטענות

"המדיניות שלנו מעוצבת כך שכל אחד מהמשתמשים שלנו יכול להשמיע את קולו ולשמור על הביטחון האישי שלו בזמן השימוש באפליקציה שלנו. אנחנו מחילים את המדיניות הזו על כולם, בלי קשר לאמונות ולדעות האישיות של המשתמשים", אמר דובר פייסבוק אנדי סטון בנוגע לטענות שעלו נגד החברה.

"הקדשנו צוות שלם של דוברי עברית וערבית כדי לעקוב אחר פוסטים המכילים תכנים פוגעניים ולהתריע בפני הגורמים הרלוונטיים במידת הצורך. כמו כן, אחת ממשימות הצוות היא לעקוב גם אחר טעויות בדיווחים על תכנים בעייתיים במהירות האפשרית", הבהיר סטון ביחס לטענות לסתימת פיות.

פייסבוק היא לא הרשת היחידה שסופגת אש בשל טענות לתמיכה בצד הישראלי. גם בטוויטר התמודדו עם טענות לצנזורה ומחיקת תכנים הקשורים בהסלמה, מה שגרם להם לפרסם הבהרה כי מדובר באי הבנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.