Forbes Israel Logo
מנכל פיליפ מוריס העולמי יאצק אולצאק. קרדיט PMI

פיליפ מוריס הודיעה על שינויים בהנהלה העולמית ועל מינויו של מנכ"ל חדש

ענקית הטבק הודיעה על מינויו של יאצק אולצ'אק לתפקיד מנכ"ל החברה במקומו של אנדראה קלנצופולוס. ב-2020 רשמה פיליפ מוריס הכנסות של 28 מיליארד דולר

חילופי מנכ״לים בפיליפ מוריס: ענקית הטבק העולמית PMI) – Philip Morris International) הודיעה על שינויים בהרכב ההנהלה הבכירה, במסגרתם הוכרז על מינויו של יאצק אולצ'אק לתפקיד מנכ"ל החברה. המנהל הכללי החדש, שכיהן בתפקידו האחרון כסמנכ״ל התפעול, יחליף את אנדרה קלנצופולוס, מי שכיהן כמנכ"ל PMI בשמונה השנים האחרונות. קלנצופולוס קודם ומונה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון בפועל.

אולצ'אק (56), בעל תואר שני בכלכלה מאוניברסיטת לודז' שבפולין, מילא שורה של תפקידים בחברת הטבק העולמית במהלך שלושת העשורים האחרונים. את הקריירה ב-PMI החל בשנת 1993 בתפקידי ניהול פיננסיים וכלליים ברחבי אירופה, ביניהם עבד גם כמנהל השווקים של PMI בפולין ובגרמניה וכנשיא אזור האיחוד האירופי. בשנת 2012 קודם אולצ'אק לתפקיד סמנכ"ל הכספים הראשי של החברה וכעבור שש שנים, בשנת 2018 מונה לתפקיד סמנכ"ל התפעול, תפקידו האחרון ממנו קודם אל כסא המנכ״ל.

אחד מיעדיו העיקריים של המנכ״ל החדש עם כניסתו לתפקיד יהיה להמשיך בהובלת המדיניות האסטרטגית עליו הכריזה יצרנית הטבק הבינלאומית ב-2016. אסטרטגיה המכוונת להאצת השינוי לעבר עולם נטול עשן – זאת על ידי התמקדות במחקר ופיתוח, בשיווק ובהעלאת המודעות לשימוש במוצרי צריכת טבק נטולי עשן (המזיקים פחות מעישון סיגריות).

בהתייחסו אל האתגרים העומדים בפניו עם כניסתו לתפקיד אמר מנכ״ל פיליפ מוריס הנכנס כי: "PMI מובילה את הענף בחדשנות מדעית ואנו שואפים כי יותר ממחצית ההכנסות נטו שלנו ב-2025 יגיעו ממוצרים נטולי עשן. אנו נתבסס על המחקר המדעי והמומחיות שלנו ונשתמש בכישורים ובדמיון הקולקטיבי שלנו כדי לחדש מעבר לתיק המוצרים הקיים שלנו ולחקור תחומים חדשים לפיתוח עסקי", סיכם אולצ'אק את דבריו.

בפרסום הדו״חות הכספיים לשנת 2020 דיווחה פיליפ מוריס על הכנסות של למעלה מ-28 מיליארד דולר, כאשר שיעור ההכנסות ממכשיר ה-IQOS היוו כ-24% מסך ההכנסות הכולל. ביולי אשתקד אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) את סיווג מכשיר אידוי הטבק, IQOS כמוצר טבק בעל רמת סיכון שונה מסיגריות רגילות (Modified Risk Tobacco Product).

Philip Morris International, אשר נסחרת בבורסה של ניו יורק (NYSE: PM) רשמה בחצי השנה האחרונה זינוק של למעלה מ-30% בערך המנייה, מה שמקנה לחברה שווי שוק של קרוב ל-150 מיליארד דולר – שווי הגבוה כמעט פי שניים ממתחרתה העיקרית British American Tobacco.

צילום: PMI

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.