Forbes Israel Logo

פימי מהססת לגבי עסקת אל על? אישרה לחברה לנהל מו"מ עם גורמים אחרים

האם קרן פימי שוקלת מחדש את עסקת ההשקעה בחברת התעופה אל על? בהודעה שמסרה היום לאל על התחייבה הקרן על הארכת המועד האחרון להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה ב-45 ימים, אך הוסיפה כי בשל הסיכוי הנמוך להתממשות העסקה, היא מאפשרת לאל על לנהל מגעים להשקעה עם גורמי אחרים, שיגיעו בנוסף לפימי או במקומה.

הסיבה להארכת המועד היא התעכבות החתימה על הסכם קיבוצי עם העובדים, אשר מהווה תנאי בסיסי להשלמתה. בהודעה שמסרה אל על לבורסה נכתב כי המועד להשלמת התנאים המתלים לקיום העסקה נדחה מ-16 ביולי ועד ה-29 באוגוסט. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי אל על, פימי מסרה בהודעתה כי לאור ההתקדמות האיטית במשא ומתן להסכם קיבוצי חדש בין החברה לבין עובדיה, וכיוון שחתימה על הסכם קיבוצי כאמור לשביעות רצונה של פימי מהווה תנאי מתנאי סגירת עסקת ההשקעה, מעריכה פימי כי קלושים הסיכויים שעסקת ההשקעה תוכל להתבצע במועד הקבוע בהסכם ההשקעה.


צילום: יונתן בלום

בהודעה ציינה פימי כי על אף ההארכה, ומפאת החשיבות שמייחסת פימי לחברת אל על, שהינה מהחברות החשובות למשק הישראלי, ולאור הערכתה בדבר הסיכוי הנמוך להתממשות העסקה על פי הסכם ההשקעה, מאפשרת פימי לאל על, למרות האמור בהסכם ההשקעה, לפנות, לנהל מו"מ ואף לסגור עם כל משקיע אחר שיהיה מוכן להשקיע בחברה (במקביל לפימי או אף במקומה).

באפריל האחרון חתמו אל על וקרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, על הסכם במסגרתו אמורה הקרן להשקיע עד 75 מיליון דולר ולהחזיק כ-47% ממניות החברה, אולם התנאי הראשון להשלמת העסקה היה חתימה על הסכם קיבוצי עם העובדים בטרם תיכנס פימי להשקעה. 

עם השלמת העסקה אמר דוידי כי "האתגרים העומדים כיום בפני החברה דורשים שינויים רבים. ללא יצירת השינוי יקשה מאד על החברה להתמודד בסביבה המורכבת עמה אל על מתמודדת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.