Forbes Israel Logo

פינוקים מהסוג השלישי: לטייל בעולם המתפתח בחמישה כוכבים

1. דרום אמריקה: בצד השני של העולם

לפעמים נדמה שעצם ההגעה לדרום אמריקה היא בפני עצמה כבר סוג של חלום, היכולת להגשים את הבלתי אפשרי. רוב המטיילים הישראלים מגיעים לכאן בגיל 21, בלי מחויבות משפחתית ובלי מגבלות זמן, לוקחים את הזמן בין הקרחונים האדירים בדרום פטגוניה לבין מסעות מרתקים במדינות האנדים.

אבל גם בגילאים מבוגרים יותר יש מי שגונבים שלושה־ארבעה שבועות מהחיים וטסים לקצה השני של העולם, ואפשר לעשות את זה כמו שצריך.

תחנת הבסיס ביבשת היא בואנוס איירס, בירת ארגנטינה. השדרות הרחבות והמונומנטים הרבים הקנו לה את השם "פריז של דרום אמריקה״, והיא מלאה במקומות שמיועדים לאנשים שיודעים לחיות את החיים הטובים. כך למשל לה רקולטה, מקום קבורתה של אוויטה פרון, והיום שכונה אופנתית שופעת בתי קפה ומסעדות. אזור בילויים נוסף ויפה להפליא הוא הנמל, פוארטו מדרו, שאליו הגיעו בעבר מגלי הארצות מספרד.

מבואנוס איירס נמשיך בטיסה לסאן קרלוס דה ברילוצ׳ה הממוקמת באזור האגמים הארגנטינאים. חובבי הסקי יוכלו לבלות באתר הסרו קתדראל, שבחודשי יולי־אוגוסט מציע גלישה שתגרום להרי האלפים להחוויר מקנאה, וכמו בכל יעד סקי, גם כאן יש מסעדות מצוינות, רובן על טהרת הבשר האדום והעסיסי של האסדו.

צילום: explora.com

נדרים לצ׳ילה במעבורת שחולפת על פני אגמים קסומים שבהם משתקפות פסגות הרים מושלגות והרי געש. נגיע אל שמורת הטבע טורס דל פיינה, שנחשבת ליפה בעולם. כאן תמצאו עושר אדיר של בעלי חיים מכל המינים והסוגים: גואנקו (זן של למה), ננדו (זן של יען), ארנבי בר ועוד, בנוף עוצר נשימה.

המלון הטוב ביותר בשמורה הוא כנראה אקספלורה (Hotel Salto Chico), שמציע 49 חדרים בחלל שמתכתב עם הטבע שסביבו, מרחצאות, אורוות ואוכל מעולה. אם תתעלמו מהיין הצ׳ליאיני המעולה, גולת הכותרת היא הסיורים שמציע המלון, לבד או בקבוצות קטנות, ברגל או על גבי סוסים, שיט קטמאראנים אל הקרחונים הנסתרים בשמורה ועוד. במלון יארחו אתכם למינימום ארבעה לילות, ובעונת החורף (עד מארס) המחירים מתחילים ב־900 דולר לאדם ללילה.

נמשיך את המסע אל הלא נודע בקרחוני הענק של הפארק הלאומי לוס גלסיירס בארגנטינה, גן עדן לחובבי צילום וטבע. נגיע בשיט פרטי ובמסלול טרקינג קצר לפריטו מרינו, קרחון אדיר בגודל 250 קילומטר רבוע, שמתקרב לכיוון אגם ארגנטינה במהירות של שני מטרים ליום. אחרי מסע רגלי על הלבן־הלבן הזה נסיים את המסע בכוסית שמפניה מרעננת.

לקינוח, פלא עולם נוסף, מפלי איגואסו, בין ברזיל לארגנטינה. שמורת טבע עשירה במפלים שוצפים. אל תוותרו על טיסה קצרה במסוק כדי להתרשם מהנוף (כ־200 דולר לאדם) בכל עוצמתו. בצד הארגנטינאי תמצאו את המלון המוצלח שרתון קטראטס (Sheraton Iguazú Resort & Spa) ששופץ לאחרונה ומציע חוויית לינה מושקעת באמצע שום מקום ועל רקע צלילי המפלים (החל מ־550 דולר לאדם במהלך ינואר־פברואר).

טיול מאורגן: החל מ־5,150 דולר לאדם, בין 17 ל־24 יום

משה בנישו

2. בהוטן:  לגעת באושר

מעטים המקומות בעולם שמעניקים תחושה של טוהר צרוף. בבהוטן זה כך: החיוך של האנשים, אדיבותם, יושרם, אהבתם למלך ולמלכה, הממשל ככלל, וכמובן – הנוף שובה הלב. כאן המציאו את מדד האושר, ומדי שנה מגיעה הארץ דלילת האוכלוסין לאחד המקומות הראשונים. המלך והממשלה המקומית שמו את אושרם של התושבים בראש סדר העדיפויות, ומשקיעים בו מאמץ פעיל. הממשלה פיתחה שאלון שמועבר מדי שנה בין הכפרים השונים כדי לוודא שאושרם לא נפגע.
 
שטחה של בהוטן גדול מישראל פי שניים, אך חיים פה רק 700 אלף תושבים בתוך נופים מדהימים. לאורכה ולרוחבה של המדינה, שממוקמת בין הודו לסין, תטיילו באזורים מישוריים והרריים, תיפגשו עם סחלבים, שרכים, בננות וקופים מקפצים. כאן תוכלו לראות בנשימה אחת עצי מגנוליה ענקיים פורחים, ובקו האופק – פסגות מושלגות ורועי יאקים במאהלים.
הבהוטנים מצטיינים בשמירה על ארצם, והקדישו חלקים נרחבים ממנה לשמורות טבע. לא תראו לכלוך בשום מקום, ואת סוגיות המיחזור לומדים הילדים כבר בבית הספר. כדי לכרות עץ בבהוטן תזדקקו לאישור מיוחד.

הבהוטנים מתגאים בתרבות המקומית. מאז שנות ה־80 מחויבים התושבים על ידי החוק להיכנס למקומות רשמיים כשהם לבושים בתלבושת הלאומית. כך שבין אם הם הולכים למקדשים, למשרדי הממשלה או לבית הספר – הופכים המקומיים לחגיגה לתיירים. הנשים לבושות בשמלות קירה והגברים בבגדי גו, וריאציה מקומית על קימונו. הבדים עשויים באריגה צבעונית, בטכניקה ידנית שדורשת כחודשיים עבודה לכל יריעת בד. גם אתם תוכלו לקנות פה את הפריטים המדהימים האלה, במחירים נמוכים להפליא (כ־70 דולר לקירה עשוית משי). אם אתם מחפשים מקור השראה, הציצו בזוג המלכותי ג׳יגמה קיזר נאמג׳ייל ואנגצ׳וק (בן 33) ואשתו היפה ג׳טסון פמה (בת 22), שמתחרה בנסיכה הבריטית, קייט מידלטון.

צילום: רויטרס

בינות ההרים הגבוהים משובצים כפרים ציוריים לצד נחלים נקיים. ליד הבתים הלבנים תמצאו ערימות של עצי בעירה, ועל גגות הצפחה מתנוססים דגלים צבעוניים. הבנייה כוללת אלמנטים מסורתיים, ועליהם מוזמנים אמנים מקומיים לעטר את הקירות והמשקופים. הציורים מדגישים את גילופי העץ המתוחכמים ומהווים חגיגה לעיניים.

הטיול לבהוטן מחייב הכנה מראש ואפשרי רק באמצעות חברות טיולים מוכרות. ממשלת בהוטן מגבילה את כניסת התיירים ומציבה רף גבוה יחסית, שמותיר בחוץ תרמילאים: 250 דולר ליום טיול.

טיול פרטי בבהוטן מתבצע ברכב שטח ומספק חופש פעולה. אחת מרשתות המלונות/ ריזורטים המוצלחים ביותר במדינה, שגם פרושים על פני רובה, היא Aman Cora. כאן מתחילים המחירים ב־775 דולר לאדם ללילה, והחוויה מפנקת, אותנטית ומשקפת את הנופים המדהימים שסביב. המחירים במלונות בהוטן גבוהים יחסית ליבשת (החל מ־300 דולר ללילה), אך מציעים איכות מרשימה.

מחיר טיול מאורגן: החל מ־4,800 דולר ל־14 יום

עירית להב

3. נמיביה: כמו מבראשית

אם תהיתם פעם איך הייתה נראית אירופה בלי הירוק והמים, סעו לנמיביה. נמיביה היא בעצם סניף מדברי של גרמניה – וכל הקרדיט למהגרים הגרמנים שהגיעו לכאן במאה ה־19 ובתחילת המאה ה־20.

נמיביה היא אפריקה במיטבה, בריחה לסרט קולוניאליסטי שישפר את כושר הניווט, ההישרדות ואהבת המדבר שלכם. תמצאו כאן את כל האטרקציות שבשבילן נוסעים לאפריקה – בלי הרעש, הבלגן והלכלוך. הטיול מתאים לאלה שחוששים להיתקל במראות הקשים של העוני והצפיפות באפריקה, אך כמהים להיחשף למראות ייחודיים ואדירים. בהתאם לכך, היא דורשת הכנה ראויה (חיסונים, ציוד, מידע עדכני וטוב) וניסיון בטיילנות.

לכאן לא מגיעים עם תרמיל ושק שינה. ההתארגנות לטיול דורשת הכנה של חצי שנה מראש, כיוון שבמדינה השוממה הזאת (רק שני מיליון תושבים בשטח שגודלו פי 41 מזה של ישראל), תשתיות התיירות אינן רבות, אבל הן בהחלט מהקסומות בעולם.

לפני הנסיעה, כדאי שתחליטו על אופי הטיול שלכם: האם אתם רוצים לראות מרחבים אינסופיים של דיונות אדומות ולבנות? סוואנות אפריקאיות עשירות ביונקים היבשתיים הגדולים? אוקיינוס קר ומושבות כלבי הים שסביבו? מדבריות יבשים והמינים המיוחדים שהתפתחו בהם? שבטים אפריקאיים שחיים בפשטות שאפיינה את האדם הקדמון? את עצי הבאובב הענקיים של "הנסיך הקטן״?

צילום: רויטרס

האזורים הגיאוגרפיים השונים של נמיביה יציעו לכם את כל זה ועוד. מדבר נמיב יציג בפניכם תמונות שנראות לקוחות מהמאדים. נופי הגרניט האדומים האינסופיים בין חבל הקואקולנד לדמארה לנד מספקים את השקיעות המרהיבות ביותר שיש, על רקע גבעות שפוסלו בידי הרוח, המים והטבע. ומן העבר האחר בשמורת הטבע, נמיב נאוקלופט פארק, תזכו לראות מדבר של דיונות חול אדומות וצהובות המתחלפות במרחבים אינסופיים של שממה. אם תרחיקו לקצה הצפון מערבי, תגיעו אל נהר הקונין ולמפלי אפופה, הגובלים בגבולה הדרומי של אנגולה.

שהות של יומיים תספק תמונות משגעות של נווה מדבר עטוף בעצי דקל ציוריים. תוכלו להזמין כאן ספארי של שלושה ימים (יש כמובן מסעות ארוכים יותר, בהתאם ללוח הזמנים והכיס), החל מ־300 דולר לאדם ליום. תמצאו כאן לודג׳ים מדבריים מרהיבים, כמו Little Kulala הפשוט שהופך אתכם לחלק מהמדבר (החל מ־1,200 דולר לאדם ללילה עד סוף ינואר, המחירים יורדים מפברואר ועד יוני) או Sossusvlei Desert Lodge המרהיב (החל מ־650 דולר ללילה לאדם עד סוף ינואר, המחירים צונחים מפברואר ועד מאי).

במעבר בין הנופים הגיאוגרפיים משתנה גם הנוף האנושי, ותוכלו להבחין בשבטים שונים. המרתקים ביותר בעיניי הם אנשי שבט ההימבה, שעולמם נשחק בגללנו, התיירים. השבט ידוע בצבע האדום שאותו מורחות הנשים על עורן ושיערן, ובזכות התלבושות המיוחדות שאותן מכינות הנשים מפיסות עור, קרניים וציפורניים של בעלי חיים.

ממפלי אפופה תוכלו לחזור ולרדת דרומה אל האטרקציה העיקרית שאליה מגיעים כ־160 אלף תיירים בשנה: שמורת אטושה. כאן תמצאו אינספור יונים ועופות מהגדולים בעולם. השמורה העצומה מוקפת גדר שהייתה יכולה להקיף את ישראל כולה. אל השמורה מעבירים השלטונות בעלי חיים, ביניהם אריות, מחשש לעימותים בינם לבין האדם. בשמורה תוכלו להסתובב בלי סוף בין בורות המים ולהתמכר למראה המרגיע של להקות שמגיעות לשתות. תוכלו לישון באחד הלודג׳ים בשמורה במחיר סמלי של 100־150 דולר ללילה. חלק מהלודג׳ים ממוקמים בצמוד לבור מים ומציעים חוויית יקיצה שאין כמותה בעולם.

צילום: Beyond.com

עוגן מוצלח נוסף לטיולים בחוף המערבי הוא העיירה הצבעונית סוואקופמונד, שבה תוכלו למצוא בית הארחה חביב ואף מלון ארבעה כוכבים בבניין רכבת משוחזר (Swakopmund Hotel & Entertainment Centre), החל מ־350 דולר ללילה לאדם. בסביבתה רצוי לחפש מושבות כלבי ים. נקודה מוצלחת היא קייפ קרוס, שבו תמצאו גם מלונות חמודים במחירים נחמדים של 100־150 דולר. לאורך החופים מצפון ישנו אזור שלם אליו מתנפצות עד היום ספינות שונות, אבל לא רק. אל החופים של שמורת השלדים מגיעים לא מעט שלדי בעלי חיים כמו לווייתני ענק, והמפגש עם שרידי העצמות שלהם מעורר פליאה אדירה באשר לכוחות הטבע.

אשר ללינה בנמיביה: אם כבר נוסעים למסע של כ־4,000 קילומטר, כדאי לדאוג בסופו של יום להגיע לאחד הלודג׳ים המוקפדים והמפנקים שמציעה המדינה. צאצאי המתיישבים הגרמנים פיתחו כאן תעשייה של לודג׳ים מעוצבים בדקדקנות ומתוך מחשבה אקולוגית, עם רמת גימור גרמנית ממש. לפני שיוצאים לדרך חשוב לתכנן את מקומות הלינה, נקודות התדלוק ורכישת האספקה, התוכנית היומיומית ומספר שעות הנסיעה בין נקודה לנקודה. בנמיביה אסור לנסוע בלילה, כדי למנוע פגיעה בבעלי חיים. באופן כללי, מומלץ שלא לצאת ברכב אחד למסע ארוך כל כך, ויש להתארגן עם ציוד חילופי.

טיול מאורגן: בין 5,000 ל־7,000 דולר לשבועיים וחצי

ערן חקלאי

4. סרי לנקה מקרוב: היי הג׳יפ, היי הג׳יפ

אי אפשר שלא ליהנות מסרי לנקה. האי, לחופה של הודו, מציע אינספור גירויים לתיירים. דרך מעניינת ומסחרית פחות לחוות אותו היא טיול ג׳יפים. בשל תודעת השירות הגבוהה וההערכה לחשיבות התיירות, רמת הלינה בכל המקומות טובה עד טובה מאוד והג׳יפים נוחים וממוזגים.
את המסלול מתחילים צפונית לקולומבו, עיר הבירה. ביומיים הראשונים, עד שמסתגלים לנהיגה בצד שמאל, כדאי לנהוג בכבישים צפופים פחות. את כוס התה הציילוני הראשון שותים במעגן הלאגונה של נגומבו, צפונית לקולומבו, בשוק דייגים הומה. גן עדן לצלמים: שלל הדיג כולל גם כרישים גדולים ומרשימים.

ממשיכים דרומה לאורך החוף, עד לאזור היקאדואה. כאן, בחופים הזרוקים שהיו אהובים מאוד על ילדי הפרחים בשנות ה־70, הוקמו מספר ריזורטים מפוארים, עם חופי ים פרטיים ואווירה קסומה (המחירים במלונות מתחילים ב־350 דולר ללילה, אבל אפשר בהחלט למצוא כאן יעדים קסומים ב־100־150 דולר).

ביומיים הבאים ממשיכים ברכב וברגל אל שתי שמורות טבע בדרום מזרח האי. סינהראג׳ה היא שמורת יער גשם שמעטים התיירים המגיעים אליה, ויאלה היא שמורה של פילים וטורפים גדולים, כמו נמרים, על חוף מפרץ בנגל שסבל מהצונאמי הגדול ב־2004. המלונות נהדרים ואפשר להיכנס אל השמורות בג׳יפים המהודרים ולא להצטופף בג׳יפים המקומיים המיושנים שמוצעים כאן לתיירים.

צילום: איילה גיאוגרפית

להרים במרכז האי אפשר לעלות בדרך ייעודית לג׳יפים שמתחילה במפל הגבוה באי, מברקאנדה. עלינו לגובה של 2,000 מטר, בדרך מלאה פלגים וערוצים עם נוף שאין לו מתחרים.

במרכז האי, אזור גידולי התה הענק, ישנו בעיירה נורה אלייה במלון מפואר שנבנה בתוך מפעל תה לשעבר (Heritance Tea Factory), בלב טראסות התה המקוריות. החדרים מרשימים להפליא, אך אם התמזל מזלכם וסוויטת פלאוור־דיו פנויה – מהרו לקפוץ עליה. זה החדר הגבוה ביותר בסרי לנקה, שני קילומטרים מעל גובה פני הים, וחוץ מבאטלר אישי תקבלו גם ג׳קוזי ותחושה מלכותית שאין לה מתחרים (מחיר החדרים הרגילים: מ־200 דולר ללילה).

מורידים הילוך בג׳יפים וממשיכים לרפטינג ספוג אדרנלין על נהר קאלני גנגה. כאן, באתר צילומי הסרט "הגשר על הנהר קוואי״, תזכו לאחד ממסעות הרפטינג הטובים בעולם, עם מינון מספק של אשדות לא מסובכים אך מרגשים.

אחרי נסיעה יפה ברכסים המערביים של האי, בין כפרים שלחלקם הגיע החשמל לראשונה בשנים האחרונות, נגיע לעיירה קנדי, שמציעה אתנחתא למי שחפץ בלינה יוקרתית ובפולקלור מקומי. תוכלו לצפות בריקודים ובעולי הרגל שמגיעים למקדש שבו טמונה אחת משיניו של בודהה (חדרים יעלו כ־200 דולר ללילה).

מקנדי גם עולים לרכס הקנאקלס אפוף המסתורין. מכיוון שההרים לא נמצאים על נתיב התיירים הרגיל, לכל מי שעולה אליהם מובטחת חוויה ראשונית במפגש עם כפרים שאינם מורגלים בתיירים. המסע מתחיל במפלי מים אדירים הנופלים מראשי ההרים על גבי מגלשות גרניט טבעיות, דרך יערות עננים וצמחייה עבותה המשרה אווירה של עולם חדש ונפלא וכלה בפסגות המשוננות והציוריות מעל. גם מזג האוויר הקריר והנעים מסביר פניו לאחר הלחות החונקת בחוף.

טיול מאורגן בג׳יפים, 12 יום: 2,800 דולר.

אבי בלום

5. מיאנמר: הדרך החדשה של בורמה

בתחילת המאה ה־20 כתב רודיארד קיפלינג: "זוהי בורמה והיא לא תהיה דומה לאף ארץ שאתה מכיר״. ואכן, מיאנמר (שמה השתנה ב־1989) היא ארץ מיוחדת במינה שבה הזמן עמד מלכת, מלאה בנופים ואתרים מעניינים, ובעיקר באנשים שקטים וחייכנים. לתייר המערבי היא מציעה בתי מלון יפים ומפנקים, מטבח טעים ועשיר, תודעת שירות ויחס חם.

הבוקר בבורמה יתחיל בצלילים רחוקים של מוזיקה ושירה מקומית: הם בוקעים מרמקולים צורמניים בקרבת אחד המקדשים הבודהיסטיים שבהם מתחילים רבים מהבורמזים את שגרת יומם. כאן הם יתפללו, יביאו מנחות לבודהה או ארוחת בוקר לנזירים. הנזירים בגלימות ארגמן והנזירות בגלימות ורודות נוכחים בכל מקום, והם מוסיפים חן, רוגע וצבע לשלל המראות והתחושות. המקדשים ממלאים תפקיד חשוב בחיי הקהילה. כאן מתחנכים הילדים, נאספות תרומות, נחגגים החגים ויוצאים להפגנות. מבחינתכם, התיירים, המקדשים מעניינים בגלל הגיוון האדריכלי, העושר הססגוני והמיקומים המפתיעים.

נסיעה בדרכיה של מיאנמר, שקיבלה את שמה ב־1989, מפגישה אותנו עם מראות שנעלמו מן העולם, אפילו מהארצות השכנות: כרכרות רתומות לשוורים מסיעות משפחות, על טפיהן, לעבודה בשדות. כרכרות עמוסות בתוצרת חקלאית טרייה (קני סוכר או שקי אורז), קבוצות גברים חורשים יחד שדה בעזרת שוורים ונשים מטפחות ערוגות ירק, נערות צועדות לבאר המים של הכפר ומרחבים אינסופיים של שדות מעובדים בגווני ירוק וחום.

צילום: רויטרס

לא תמצאו פה את סממני הנוחות המוכרים מתאילנד: אין תחנות דלק ושירותים ציבוריים, אלא מוכרי דלק מחבית או מבקבוקים. לא תמצאו כבישים מהירים ומחלפי ענק, אלא כבישים מוצלים בתוך שדרת עצים ענקית. בצמתי הדרכים תיתקלו בעיירות קטנות, שבהן אולי יפעלו קומץ דוכנים ובתי תה. התה המקומי חזק ומתוק, עם טיפת חלב, הרגל שנשמר כאן מימי האדונים הבריטים. לידו תקבלו לחמניות מאודות, ממולאות בשעועית שחורה ומתוקה או בבשר טחון. בשווקים לא תוכלו להתעלם ממגשי עלי הליים המסודרים למופת, שנמכרים כתוספת לאגוז "ביטל״ כתוש. מגלגלים יחד ולועסים, כמו גת, עד שהפה והשיניים נצבעים באדום כהה. אלה מתערבבים עם דוכנים עמוסים בפירות וירקות, בממתקים מקומיים עטופים בעלי בננה ובמקומות רבים גם בשלל תלבושות של בני הקבוצות האתניות השונות.

השוטטות שלכם חייבת לעבור באתרי התיירות הקלאסיים. בורמה מציעה שרידי ערים עתיקות ומסתוריות, אזורים נרחבים של מיעוטים אתניים המשמרים את תרבותם וצורת חייהם, נופי הרים ויערות וחופים מרהיבים. אפשר לערוך מסלולי הליכה קצרים וארוכים בין כפרים ציוריים, להעפיל למוקדי עלייה לרגל או לתצפיות נוף, לשיט על נהר האירוואדי האדיר, לשוט במרחבי אגם אינלה עליו מקיימים התושבים את חייהם באופן ייחודי ומעניין, לרחף בכדור פורח מעל בגאן המסתורית (מ־350 דולר לאדם) או פשוט לנוח על אחד מחופי מפרץ בנגל.

אם אתם חובבים את הסגנון הקולוניאלי, תוכלו להתאכסן במלון סטראנד (Strand Hotel) שבלב יאנגון (ראנגון). המלון נבנה ב־1901, בזמן השלטון הבריטי. הסגנון השתמר ומחזיר את אורחיו לאווירת התקופה שבה ג׳ורג‘ אורוול, סומרסט מוהם ודמויות חשובות אחרות סיירו ברחבי האימפריה הבריטית בסטייל (מ־450 דולר ללילה לחדר זוגי).

מלון נוסף מהימים ההם הוא מגורי המושל (Governor׳s Residence), הבנוי מעץ טיק ומוקף בגן מטופח. מרפסת הגן מקורה, ומאווררי תקרה מעוטרים תורמים לאווירה התקופתית, בעיקר כשאתם יושבים לתה של אחר הצהריים בלוויית כריכי מלפפונים (החל מ־600 דולר ללילה).
תוכלו למצוא בתי מלון יפהפיים במוקדי תיירות החוף המתפתחים כעת בנגווה סאונג ובנאפאלי שלאורך מפרץ בנגל, ופועלים כבר מספר שנים במוקדים הוותיקים כמו בגאן ואגם אינלה. רשת הריזורטים Aureum Palace היא הימור בטוח ברבים מהיעדים (החל מ־290 דולר ללילה).

מחיר טיול מאורגן: החל מ־3,600 דולר ל־14 יום

* הכותבים הם מדריכי טיולים מוסמכים באיילה גאוגרפית

יובל ארד

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.