Forbes Israel Logo

פרוטרום הישראלית נמכרה בעסקת ענק של כ-7 מיליארד דולר ל-IFF האמריקאית

חברת תמציות הטעם הישראלית, פרוטרום, נרכשה על ידי חברת IFF האמריקאית תמורת סכום עצום של כ-7 מיליארד דולר – עסקת הרכישה השנייה בהיקפה של חברה ישראלית אי פעם (אחרי מובילאיי שנמכרה בשנה שעברה לאינטל בכ-15.2 מיליארד דולר). מדובר בפרמייה של יותר מ-10% על מחיר המנייה בתל אביב. מריל לינץ' בנק אוף אמריקה ייצגה את פרוטרום במהלך גיבוש העסקה.

פרוטרום, שמניות השליטה בה (כ-36%) מוחזקות בידי המיליארדר היהודי ג'ון פרבר ומשפחתו (הונו מוערך על ידי פורבס בכ-1.6 מיליארד דולר) תמוזג אל החברה האמריקאית ותהפוך לחברת בת שלה בתוך פרק זמן של כחצי שנה. מרוויח נוסף מן העסקה הוא מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי, שמחזיק בקרוב ל-1% ממניות החברה. כ-55% ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור.

מנכ"ל פרוטרום, אורי יהודאי

IFF, שתהפוך כעת לחברה הגדולה בעולם בתחום תמציות הטעם והריח עבור תעשיית המזון והקוסמטיקה, צפויה להתחיל להסחר בקרוב בבורסה בתל אביב, במקביל למסחר בניו יורק.

פרוטרום היא אחת החברות הוותיקות והמצליחות בתעשייה הישראלית. מפעל החברה הוקם במפרץ חיפה בעזרת משקיעים ציונים מאירופה בשנת 1934. משנת 1997 היא נסחרת בבורסה בתל אביב ובמהלך שנות ה-2000 רכשה שורה ארוכה של חברות, שהפכו אותה לאחת החברות הגדולות בעולם בתחומה. מנייתה טיפסה במהלך השנים האחרונות במאות אחוזים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.