Forbes Israel Logo

פרויקט גשר באר שבע

בימים אלה מתקרב לסופו פרויקט שנמשך קרוב לחמש שנים: בניית גשר באורך של כ־170 מטר, שיחבר בין תחנת רכבת צפון בבאר שבע לפארק ההייטק של העיר, הצפוי להתאכלס בקרוב באופן מלא.

גשר זה הוא למעשה המשך ישיר לגשר המחבר בין אותה תחנת רכבת לאוניברסיטת בן גוריון. הוא יקרב בין נוסעי הרכבת למשרדי ההייטק, ייצור דו־שיח עם האוניברסיטה הנמצאת במרחק גשר נוסף וגם יהווה מסלול מהיר לאלפי חיילים ואנשי קבע אשר יאכלסו בעתיד את קמפוס התקשוב הצה"לי, שיוקם סמוך לפארק הטכנולוגיה האזרחי.


הדמיה באדיבות בר אוריין אדריכלים

במכרז לבחירת המשרד שיעצב ויתכנן את הגשר זכה לפני כחמש שנים משרד האדריכלים טל וגידי בר אוריין בשיתוף משרד המהנדסים רוקח־אשכנזי. העיצוב המיוחד מורכב מארבע קשתות פלדה אשר מתפתלות ויוצרות מעין זוג עיניים. עיניים אלו צופות לכאורה את פני עתיד, אך גם מקבלות בברכה את הבאים בשערי העיר. "מבחוץ יש לגשר מראה ברור וייחודי של שתי עיניים", מסביר ניר עובדיה, האדריכל האחראי על הפרויקט. "הולך הרגל על הגשר נתקל במראה דינמי ומשתנה של קורות לרוחב, אשר עוקבות אחר הצורה של הקשתות". עובדיה מוסיף שהגשר מקורה בעץ, ובכך הוא מגן על הולכי הרגל מפני קרני שמש, סופות חול וכמעט באופן מלא גם מפני הגשם.

הכתבה המלאה במגזין אוקטובר נובמבר של פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.