Forbes Israel Logo

פרויקט ש.מילכסון בהוד השרון

בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2014 חלה ירידה של 22.5% במכירת דירות חדשות בישראל. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מאז ינואר השנה נרכשו 13,270 דירות חדשות. אם נשווה לנתונים שפרסם לאחרונה משרד השיכון, שעל פיהם מספר הדירות החדשות הממתינות לרכישה עומד על 26,920, נקבל אישוש לעובדה כי שוק הנדל"ן דורך במקום. ייתכן שמבצע "צוק איתן" הוא אחת הסיבות לכך, אבל אין ספק כי הסיבה המרכזית היא ההמתנה של רבים לאישור חוק מע"מ אפס במסגרת תקציב 2015.

במסגרת התחקיר לפרויקט זה חיפשנו יוזמות ופרויקטים שאינם נושאים רק את הכותרת "יוקרתי" ו"מפואר". גם כשיצאנו מתל אביב ובחנו פרויקטים ברמת גן, בקריית אונו, בפתח תקווה ובנתניה, מצאנו כי המחירים לדירות חדשות הם גבוהים ובטח לא נכללים בהגדרה שתאפשר לרוכשים אותן ליהנות ממחיר ללא מע"מ (במסגרת החוק של שר האוצר, הדירה החדשה צריכה לעלות לא יותר מ־1.6 מיליון שקל). כדי למצוא פרויקט במחיר אטרקטיבי ובמרחק סביר מאזורי התעסוקה צריך ככל הנראה לעשות שלושה דברים: לחפש היטב, להתרחק מתל אביב ולהתפשר על דירת שלושה חדרים. מי שלא רוצה להרחיק לבאר יעקב, למודיעין או לאור עקיבא ישמח למצוא עצמו בהוד השרון. 35 דקות ברכבת מתל אביב, צמודה לכביש 6 ובעלת יציאות מהעיר גם לכביש 4 ("כביש גהה") וגם לכביש 5 ("חוצה שומרון"). אז מחד קל למצוא דירה בהוד השרון – בשנים האחרונות נבנו בעיר מאות יחידות דיור, ומאידך קשה למצוא דירה שתאפשר לרוכשיה גם ליהנות מחוק מע"מ אפס.


הבנייין ברמת השרון. תמונת הדמיה :יח"צ

הפרויקט של ש.מילכסון במרכז העיר (ברחוב יהושע בן גמלא 22, בנקודת המפגש עם דרך מגדיאל) יכול להציע פתרון זול יותר. לצד דירות ארבעה עד שישה חדרים ודירות מיוחדות, יימכרו בבניין בן ה־14 קומות גם דירות שלושה חדרים. הדירות הללו (בשטח של 90 מ"ר) יימכרו – למהירי החלטה – במחיר של 1.6 מיליון שקל. אם מורידים את המע"מ, המחיר מגיע ל־1.31 מיליון שקל. מחיר שפוי, יחסית לשוק הנדל"ן הישראלי ולמיקום הדירה. דירות ארבעה חדרים (110 מ"ר) יימכרו החל ב־1.8 מיליון שקל ודירות חמישה חדרים (120 מ"ר) החל בשני מיליון שקל. "הפרויקט שלנו תורם להתחדשות העירונית של הוד השרון", מסביר ניר אפריון, סמנכ"ל ש.מיכלסון. לדבריו, זהו פרויקט ייחודי במרכזה של העיר שצומחת בעיקר במערבה ובמזרחה.

הכתבה המלאה במגזין אוקטובר נובמבר של פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.