Forbes Israel Logo

פרק נוסף בתיק ליברמן: וינשטיין יקבל החלטה עוד לפני הבחירות

יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום לבית המשפט העליון כי ימסור את החלטתו הסופית בשאלת העמדתו לדין של שר החוץ אביגדור ליברמן בתוך כחודש ימים, כשהמשמעות הישירה לכך היא החלטה סופית עוד לפני הבחירות לכנסת ה-19 שיתקיימו ב-22 לינואר.

ויינשטיין ענה בהודעתו לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון כנגד ליברמן בה דרשה מהיועץ המשפטי שיקבל הכרעה סופית בפרשת ליברמן עוד לפני הבחירות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

וינשטיין מנמק בהודעתו כי הסיבה לעיכוב הנוסף בתיק היא כי מדובר "בתיק מורכב, אשר במסגרתו בוצעו פעולות חקירה רבות בארץ ובחו"ל" ומוסיף כי"בימים אלו מתבצעות בדיקות נוספות הדרושות לשם גיבוש סופי ומושכל בכל הנוגע לקבלת החלטה בדבר הגשת כתב אישום בתיק".

האם יוכל לרוץ לבחירות בינואר? ליברמן | צילום: רויטרס

עם זאת, הבהירה פרקליטות המדינה בתגובתה לתנועה לאיכות השלטון כי קבלת ההחלטות בתיק מתבצעת תוך כדי מהלך העניינים הרגיל ועל פי "סדרי העדיפויות הנהוגים", וכי לא תיעצר בשל היותה של המערכת הפוליטית בתקופת בחירות.

אם אכן יחליט ויינשטיין בהחלטתו בעוד חודש להגיש נגד שר החוץ כתב אישום, משמעות הדבר היא כי ליברמן יהיה חייב להתפטר מכהונתו כשר בממשלה, וכל עוד משפטו ייערך לא יוכל להתמנות לשר בממשלה עתידית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.