חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צמרת המחנה הציוני שווה יחד כ-30 מיליון שקלים

לאחר פרסום הצהרות ההון של מספרי 1 ו-2 ברשימת המחנה הציוני, פרסם גם מועמדם של הרצוג ולבני לתפקיד שר האוצר, הפרופסור מנואל טרכטנברג, את הצהרת הון. לטרכטנברג שעמד בראש הוועדה המיוחדת שמונתה בעקבות המחאה החברתית, הון כולל של יותר מ-9 מיליון שקלים.

ברשותו של טרכטנברג דירת דופלקס בשכונת נאות אפקה בתל אביב שנרכשה ב-2.2 מיליון שקלים בשנת 2006 וכיום עומד ערכה על כ-4 מיליון שקלים. בנוסף מחזיק טרכטנברג בחסכונות ופקדונות בגובה 630 אלף שקלים. לטרכטנברג פנסיה של 2.3 מיליון שקלים וכן חיסכון של מיליון שקלים בנאמנות עיוורת (בשל תפקידה של אשתו נדין כמשנה לנגידת בנק ישראל).

בנוסף לאלה מחזיק טרכטנברג בחשבון בנק בארה"ב ובו מופקדים כ-700 אלף שקלים, עליו לא דיווח בהצהרת ההון הראשונה, אך אישר את קיומו וטען כי הושמט מן ההצהרה בשגגה. החשבון נפתח בשנת 1978 עת היה סטודנט באוניברסיטת הרווארד. ההפקדה האחרונה לחשבון נעשתה בשנת 2007, אז הופקדו בו כ-50 אלף דולר אותם קיבל בירושה.

מהצהרות ההון של הרצוג ולבני עולה כי הונם המשותף מסתכם בכ-21 מיליון שקל. שוויו של הרצוג נגזר משני מרכיבים מרכזיים: האחד, כישוריו האישיים כעורך דין, שבאו לידי ביטוי בעבר, והאחר – שווי הנכסים שהיו קשורים לאביו המנוח, הנשיא לשעבר חיים הרצוג ולפירמת עורכי הדין שלו. השנים המעטות יחסית שעשה במשרד כשותף הקנו לו נתח מההכנסות ומהבונוסים של המשרד העשיר, אבל הנתח הגדול יותר מההכנסות, זה שהיה שייך לאביו המנוח, הועבר בשלמותו לאמו. יחד עם זאת, כפי שחושפת הצהרת ההון, הרצוג מחזיק מאז שנת 1990 בבית הפרטי בו התגוררות הוריו בשכונת הצהלה השווה היום בין 7 ל-8 מיליון שקל. כמו כן הוא מחזיק יחד עם אמו בזכויות על מגרש "בגוש הגדול" בצפון תל אביב – שטח אותו רכש סבו עוד לפני קום המדינה וכן בדירת חדר בחיפה, עליה הוא עדיין משלם משכנתא של כ-1,500 שקל בחודש.


הרצוג. שווה כ-11 מיליון שקלים | צילום: יח"צ

עוד חושף הרצוג בהצהרת ההון שלו כי הוא מחזיק בפיקדונות בגובה 2.6 מיליון שקלים ובקופות גמל ותוכניות חסכון בגובה 585 אלף שקלים. הסכומים אינם כוללים ביטוח מנהלים ופנסיה.

שותפתו להנהגה, ציפי לבני שווה לפי הצהרת ההון שהגישה כ-10 מיליון שקלים שמכניסים אותה אל המקום ה-11 ברשימת הפוליטיקאים העשירים בישראל. הונה של לבני נגזר מביתה ברמת החייל אותו רכשה עם בעלה בשנת 1984 ב-82 אלף דולר והיום שווה בין 4.5 ל-5 מיליון שקלים. לבני מחזיקה גם בבעלות חלקית על דירה בתל אביב, דירה ברמת גן ומגרש בפתח תקווה שעברו אליה בירושה. יתר הונה של לבני מרוכז בתיק ניירות ערך בשווי 2.5 מיליון שקלים ובקופות גמל וקרנות השתלמות בגובה 2.5 מיליון שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן