Forbes Israel Logo

צעד קטן לאדם: המיזם הרפואי הישראלי המוביל בעולם קיבל את אישור ה-FDA

פורבס האמריקאי פרסם לאחרונה דירוג של עשרת הסטרטאפים הרפואיים המבטיחים בעולם. שישה מתוכם היו מיזמיים שמאחוריהם עומדים ישראלים, אך אחד – ReWalk, המאפשר למשותקים לחזור ולהלך, היה הבולט והמסקרן ביותר. כעת עושה החברה שעומדת מאחוריו, ארגו מדיקל, צעד גדול לקראת הפצת המוצר בארה"ב עבור לקוחות פרטיים והנפקה עתידית בנסדא"ק.

החברה שמרכזה ביקנעם ומעסיקה כ-50 עובדים, הוקמה ב-2001 על ידי ד"ר עמית גופר, שהפך בעצמו למשותק, בעקבות תאונה שעבר. לאחר שכבר השלים עם כך שיבלה את שארית חייו על כיסא גלגלים, החל לפתח מערכת שתאפשר לאנשים עם פגיעה בעמוד השדרה ללכת שוב. זה לקח יותר מעשור, אך כעת השלד החיצוני של ReWalk הופך למציאות.

המערכת היא למעשה זוג רגליים מכאניות המונעות באמצעות סוללה. האדם הפגוע מלביש אותן על עצמו ואז נעזר בקביים על מנת להתייצב. מעבר לאפקט הפסיכולוגי המשמעותי, שחזור יכולת ההליכה משפיע בצורה חיובית גם על תהליכים מטאבוליים בגוף ומגביר את הפונקציונאליות. ב-2012 אישה משותקת מהחזה ומטה אף התחרתה במרתון לונדון באמצעות המערכת. עד היום היא נמכרה ברחבי העולם תמורת כ-69,500 דולר לכ-200 לקוחות. כעת, לאחר קבלת אישור ה-FDA, תוכל להיות משווקת גם בארה"ב עבור לקוחות פרטיים, ולא רק במסגרת מרכזי שיקום, כפי שהתאפשר עד כה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.