Forbes Israel Logo

צפו בווידיאו: היזם המבריק שמנסה להביס את לגו במגרש שלה

כשהיזם ניקולס ווב חשב להיכנס לעסקי הצעצועים, הוא גילה דבר מפתיע: כל מומחי התעשייה בטוחים שהדרך הטובה ביותר להרוויח היא ליצור צעצוע שלילד יימאס ממנו בתוך שבוע. אחרי ההתלהבות מהעובדה שקיבלו את הצעצוע שרצו, הילדים יזרקו את הצעצוע ויבקשו חדש.

ווב, אשר היה מנכ"ל תחום הצמיחה בחברת האסטרטגיה לאסן חדשנות, החליט ללכת בכיוון ההפוך. הוא ביקש ליצור צעצוע שילדים יוכלו לשחק בו שוב ושוב, שיוכל גם לשמש לצרכים חינוכיים. אז הוא המציא את "האנז", מערכת צעצועי בנייה לילדים, וסביבה פיתח שורה של אתגרים. למעשה, פיתח ווב צעצוע בנייה דמוי לגו, שמאפשר לילדים לתקשר עם חברים באמצעות הרשתות החברתיות, ליצור משימות בנייה לחברים, ולהשתתף בתחרויות בנייה ברשת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי ווב, בתעשייה תופסים את שוק הצעצועים כבלתי רלוונטי. "הם אלמנט פיסי שמוחלף על ידי הצעצועים הדיגיטליים". האנז מיועדת לילדים בגילאי 8 ומעלה, אך שוק היעד האמיתי של ווב הוא בני ה-13-8. "זה בדיוק השוק שעוזב את תחום צעצועי הבנייה", הוא אומר.

ווב חשש מאוד כאשר שחשף את המיזם החדש שלו בפסטיבל צעצועים בלאס וגאס בסוף השבוע שעבר. כשהציב את צעצועיו הפשוטים למראה מול המתחרים הצבעוניים הוא תהה אם יצליח לתפוס את תשומת לבם של הילדים, שלא לדבר על הקמעונאים. עד סוף היום, הוא סיכם על מכירת האנז ליותר מ-60 קמעונאים בצפון קליפורניה, לדבריו, כמו גם לחנויות מוזיאונים בארה"ב.

הצעצוע החדש למעשה מאפשר בניית אתגרים עבור משתמשים אחרים, אותם יוכלו הילדים לשתף ברשתות החברתיות. האתגרים כוללים בניית מריצה שרצה עם קפיץ, בניית מנשא לאייפון, אביזרי מטבח וכו'. המורים יכולים ליצור קבוצות בין התלמידים, ולהשתתף באתגרים קבוצתיים, הכוללים קטגוריות שונות, בהן התחום האמנותי, האדריכלי וההנדסה.

ווב, אשר מחזיק ב-40 פטנטים רשומים, בעיקר עבור מוצרים רפואיים, עדיין לא חשף את המוצרים לקמעונאים ארציים. בינתיים הוא מתמקד במסע יחסי ציבור.

האם יהיה זה הפיתוח שישנה את השוק עליו חולשת לגו? ייתכן שהשינוי המשמעותי יותר הוא של האופן שבו עושים עסקים – ביטול התפיסה לפיה כדי להרוויח צריך למכור לילדים צעצועים אותם בונים פעם אחת ודי, כאלה שנמאס מהם בתוך שבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.