Forbes Israel Logo

צפו בתמונות: אחרי סנדי – ניו יורק מנסה לחזור לשיגרה

שבוע אחרי שהוריקן סנדי, הסופה החזקה ביותר שפקדה את ארה"ב ב-75 שנה פגעה בעיר ניו יורק וסביבתה, החיים בחוף המזרחי מתחילים לחזור למסלולם. בתי הספר צפוים להיפתח היום, אספקת החשמל חזרה כבר לחלקים רבים של העיר ולפרבריה ורחובות ממשיכים לחלק תרומות של מזון וביגוד חם למי שנותר מחוסר בית.

 רבים מתושבי ניו ג'רזי והסביבה מסתמכים בלית ברירה על התחבורה הציבורית בדרכם לעיר הגדולה, מאחר שאספקת הדלק עדיין מוגבלת. אחרים דווקא מעדיפים לעמוד בתורים הארוכים ולמלא את מיכל הדלק הפרטי, על כל צרה שלא תבוא. 

מזג האוויר באזור הולך ומתקרר ורבים נאלצים להתמודד עם הקור הקשה ללא חימום או חשמל או גרוע מזה, ללא קורת גג. בהמשך השבוע יאלצו תושבי האזור להתמודד עם סופה מסוג אחר: גשמים עזים ורוחות קרות שצפויים להגיע לאזור בימים הקרובים. 

לדברי ראש עריית ניו יורק, 30-40 אלף בני אדם בעיר זקוקים למקלט, בהם 20 אלף הנמצאים כבר היום במתקנים ציבוריים. עקב כך, למרות ההחלטה לפתוח את שעריהם של מוסדות החינוך רבים, מספר בתי ספר הוסבו באופן זמני למקלטים שם מתכנסים התושבים המסכנים.

אולם למרות המצב הקשה, אף אחד לא שוכח את מערכת הבחירות. בניו ג'רזי התושבים יוכלו להצביע מהבית על ידי הדואר האלקטרוני. בניו יורק לעומת זאת, כ-143 אלף מצביעים יועברו לקלפיות באזורים שלא נפגעו או כאלה שכבר הצליחו להשתקם. בשתי המדינות צפוי ניצחון למפלגה הדמוקרטית.  

קצב הזרמת החשמל לאזורים שנפגעו מהסופה הולך ומתגבר. צוותי חברות האנרגיה פועלים במרץ, גם תחת תנאי מזג האוויר הקשים במטרה להחזיר את החימום והאור לכ-8.5 מיליון לקוחות ב-21 המדינות שנפגעו מהוריקן סנדי. 

האתגר הנוסף הוא אספקת דלק. מושל ניו ג'רזי התעקש כי "אין מחסור בדלק" והתחייב על כך שהזרמתו תשוב לפעולה מלאה בהקדם האפשרי. אולם על מנת לספק לכל אזרח את כמות הדלק המינימלית הדרושה, יזמה ממשלת ניו ג'רזי שיטת חלוקת דלק המבוססת על מספרי לוחיות הרישוי של הרכבים. מי שלוחית הרישוי שלו מסתיימת במספר זוגי יוכל לתדלק בימים הזוגיים של החודש ולהיפך. 

הרשויות מנסות לשמור על אופטימיות ולשדר סלוגנים חיוביים לציבור. אך התושבים, חלקם חסרי בית, חלקם פשוט מודאגים, ממשיכים להיאבק בתנאים הקשים בציפייה לרגע בו החיים באמת ישובו למסלולם.

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.