Forbes Israel Logo

צפו: סוסה נמכרה במכירה פומבית ב-10 מיליון דולר

האורות עומעמו, כשעל המסך מוקרנים הביצועים שלה. ברקע נשמע מניין הישגיה. הקהל ישב בציפייה כשהוא מרותק. ואז הכריז הכרוז, "גבירותיי ורבותיי, הרשו לי להציג בפניכם את האבר דה גרייס".

הסוסה האדמדמה בת ה-5 נכנסה אל הזירה באותם הקלות והביטחון בהם היא יוצאת אל המסלול, והמופע התחיל. כעבור שבע דקות, היא יצאה מהזירה לאחר שעשתה היסטוריה.

עוד בימי טרום המכירה הפומבית שנערכה בלקסינגטון, קנטאקי, שווקה האבר דה גרייס כמו מועמדת לפרס האוסקר. השמועה על הגעתה גרמה בעיר להתרגשות יוצאת דופן.

הקריין ביקש מהקהל להיות בשקט כשהובלה לזירה, שמא תיבהל מהתגובות של המשתתפים. וכשנפל הפטיש במחיר של 10 מיליון דולרים, שיא למכירות פומביות של סוסים בארה"ב, הציפו העיתונאים את הבעלים החדשה של האבר דה גרייס, מנדי פופ מחוות ווויספר היל.

האבר דה גרייס זוכה בתואר נוסף | צילום: רויטרס

האבר דה גרייס זכתה בתואר סוסת השנה של 2011 לאחר שניצחה בחמישה מתוך שבעה מירוצי סוסים וסיימה שניה באחרים. היא קיבלה 166 מתוך 202 קולות, והפכה לנקבה השלישית ברציפות שזכתה בתואר סוס השנה.

הבעלים היוצא, ריק פורטר, הרוויח רק בזכות ניצחונותיה על המסלול כ-2.5 מיליון דולר, לאחר שרכש אותה כשהיתה בת שנה, בשנת 2007, עבור 380 אלף דולר בלבד. לא סביר שפופ תעשה את אותה התשואה, אולם תוכל אולי למכור בעתיד במכירה פומבית את צאציה ולהחזיר לפחות חלק מההשקעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.