חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפו: ספרים נדירים בכתב ידה של לאה גולדברג מוצעים למכירה

הצצה אל ארץ ישראל של פעם: סיפורים מקוריים שלא ראו עד היום אור ונכתבו בכתב יד על ידי לאה גולדברג, אמה צילה וחברה נוספת יעמדו ביום ראשון הקרוב למכירה פומבית במחיר התחלתי של 9,000 דולר.

מדובר ב-17 מחברות עם סיפורי ילדים בחרוזים ו"שירי שטות", כולם בכתב יד בגרמנית ומאוירים בתמונות קולאז', אשר נכתבו בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת בישראל. הספרים הגיעו לבית המכירות מאלמנתו של אדם בשם יהושע כהן. אמו של כהן, צילה, הייתה חברתה הטובה של גולדברג האם, ואחת ממחברות הספרים. במחברות ניתן למצוא תיקונים שבוצעו בשנות ה-50, כמו למשל שינוי המונח "פלשתינה" ל"ארץ ישראל" לאחר קום המדינה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי בעלת האוסף, שלוש הנשים – לאה גולדברג, צילה גולדברג וצילה כהן – היו נפגשות באופן קבוע לקפה של 16:00 בקפה פינתי ברח' דיזינגוף, כשמסביבן תמיד ילדים מרחוב ארנון.

החברות כתבו ואיירו יחד את הסיפורים, שביניהם האיש שנסע ללא דלק, האיש שלא היה לו מספר (אופניים), הדודה "חולדת הטיולים", המעיל הקסום, האחים, רות הטיפשה, המנון תזונת תינוקות, החלב שנשכח ועוד.

בבית המכירות בן עמי אנדרס, אשר יעמיד את הספרים למכירה פומבית ביום ראשון הקרוב, אומרים כי השירים המופיעים בספרים משקפים את הווי החיים של ה"ייקים" בארץ ישראל בסוף תקופת המנדט, כאשר השפה הגרמנית בשירים מעורבת בביטויים עבריים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן