Forbes Israel Logo

צפו: שולחן חכם ב-3,000 דולר שמחליף את המלצרים במסעדה

הסעדה היא אחד מהתחומים הנוקשים והמעורערים בעולם העסקי. מסעדות נסגרות כבהרף עין ומספר ביקורות לא טובות, כתבות לא מחמיאות ולקוחות לא מרוצים יכולים בן רגע להביא לבריחה המונית של לקוחות ולקריסת העסק.

אלא שדווקא בתחום שרוב המאמץ מתרכז בשירות לקוחות גרידא בעלי המסעדות, בדרך כלל לא יודעים שום דבר על הלקוחות שמגיעים אליהם למסעדה מכיוון שרוב הלקוחות – חדשים לגמרי. הדבר יוצר בעיה במתן השירות כאשר מדובר בלקוח חדש – כשלא יודעים כיצד להתייחס אליו או יותר נכון – מה לשים לו בצלחת כדי שהוא יהיה מרוצה ומהסיבה הזו קשה מאוד לשמור על רמת שירות גבוהה.

שולחן הסעדה חכם שמוריד לחץ מהמלצרים

את הבעיה הזו מגיעה לפתור חברת MultiDine, אשר נוסדה במרץ 2012 על ידי עידן דדון, בוגר הנדסת מערכות מידע ותכנית HMBA מאוניברסיטת בן גוריון באמתחתו 6 שנים של ניסיון בתחום ההסעדה וידע וניסיון עשירים בתחום היין בפרט, ואהוד בן קימון, גם הוא בוגר הנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון שעבד בחברות כגון Logic, Music Concept ואמדוקס.

MultiDine מפתחת פתרונות אפליקטיביים המהווים חלק מהשולחן במסעדה – לצורך העניין משטח מסך מגע ממשי על גבי השולחן עצמו. כאשר הלקוח נכנס למסעדה, הוא יכול להשתמש בממשק הנמצא על גבי השולחן ובאפליקציה של MultiDine המיועדת לסמארטפונים בכדי לצפות בתפריט, לפרק אותו למרכיבים מסויימים, להציג את התפריט בשפות שונות ולבצע מגוון פעולות – כאשר האפליקציה יודעת ללמוד את ההעדפות של הלקוח לאורך זמן ולהמליץ לו על מנות ספציפיות המתאימות לו, בין אם מדובר בלקוח צמחוני, לקוח עם רגישויות שונות, וכו'.

צילום מסך

בזמן ההמתנה למנה, הסועדים יוכלו לצפות במגוון תכנים ואפילו לשחק במשחקים שונים בכדי להסיט את תשומת הלב מהרעב הגובר. בסיום הארוחה, הלקוחות יוכלו לשתף את המנה או לכתוב ביקורת על המסעדה באמצעות הרשתות החברתיות ולמצוא מנות ומסעדות נוספות שמתאימות להם על פי המידע שנאסף על ידי האפליקציה.

מסעדנות בעידן הרשתות החברתיות

"החזון של MultiDine הוא להפוך את תחום ההסעדה למקושר יותר ללקוחות שלו ולהיפך" מספר עידן דדון, מנכ"ל ומייסד החברה. "אנחנו מאפשרים למסעדות להתנהל ביעילות מול הלקוחות שלהם וליישר קו בין מה שיש למסעדה להציע – לרלוונטיות התפריט ללקוחות."
המוצר של MultiDine הושק בבטא לפני כתשעה חודשים וההשקה הרשמית מתוכננת לחודש הנוכחי, כאשר קהל היעד ההתחלתי של החברה הוא בעיקר מסעדות תיירותיות וצעירות. מאז הקמת החברה היא הספיקה לגייס סבב סיד מ-Andrey Shirben האוסטרלי מ-SYD Ventures וכרגע נמצאת בעיצומו של סבב גיוס נוסף.

החברה עובדת, נכון לשלבי הבטא של MultiDine במודל של מכירת שולחנות למסעדות בעלות הייצור עצמו, כאשר בעלי העסקים יתבקשו לשלם דמי שימוש חודשיים בשירות. החברה אף החלה לאחרונה בשותפות עם ענקית המחשוב Dell בכדי להוריד את עלויות ייצור השולחן ולאפשר הפצה גדולה יותר של המוצר. עלות שולחן שכזה ירדה מ-10,000 דולר ל-3,000 דולר בעיקר מכיוון שמדובר בשולחן שזקוק לטיפול מיוחד: "השולחן צריך להגיע בעיצוב שמתאים למסעדה, כמו כן הוא חייב להיות עמיד לחום, למים, למשקל ולהתחשב בגורמים נוספים שמייקרים אותו מאוד".

"אנחנו חברת תכנה ששואפת לשנות את האופן שבו שירות מתבצע כיום במסעדות ואנו עושים זאת בעיקר באמצעות מידע. אנחנו מייחסים משמעות לכל פעולה שקוראת במסעדה, ונותנים לה ערך בכך שאנו יודעים לזהות את המשתמש ולקשר את המסעדה ללקוחות עצמם, באופן שיאפשר יצירת ערך ארוך טווח גם עבור הלקוחות וגם עבור הצוות והנהלת המסעדה".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

גירסה חדשה ל-Google Maps עם סימנים מ-Waze

דרופבוקס מציגה: כונן קשיח וירטואלי שיתממשק עם כל תוכנה או אפליקציה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.