Forbes Israel Logo

צ'ק פתוח: מיליארדר רוסי רכש וילה ב-75 מיליון דולר במזומן

2012 הייתה שנה עמוסה במכירות בתי מיליארדרים, ופתיחת 2013 מלמדת כי המגמה צפויה להימשך – כשמיליארדרים רוסים ממשיכים לקנות אחוזות בחוף המערבי של ארה"ב. השבוע הושלמה עסקת ענק, במסגרתה נמכרה אחוזה במאליבו, קליפורניה, ב-75 מיליון דולר.

הבית הענק, המשתרע על שטח של כ-40 דונם הצמוד לים נמכר לזוג מיליארדרים רוסי, ששילם על הבית במזומן, על פי מקורבים לעסקה, אולם זהותם של הרוכשים נותרה סודית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המוכר הוא הווארד מרקס, המיליארדר שמאחורי חברת הניהול אוקטרי קפיטל, ששוויה מוערך ב-8.5 מיליארד דולר. הבית לא הועמד למעשה למכירה בשוק, והמוכרים תרו בשקט אחר רוכש, כשבתחילה תג המחיר היה 125 מיליון דולר.

הווילה במאליבו. שווה 75 מיליון דולר? | צילום: מתוך Google maps

עם חוף באורך 91 מטר, האחוזה היא אחד הנכסים הגדולים הנושקים לים באזור זה. היא כוללת וילה המשתרעת על 20 אלף מטר רבוע, ובנויה בסגנון ים תיכוני, עם שמונה חדרי שינה, 14 חדרי אמבטיה, שני חדרי אורחים, חדר כושר, מגרשי טניס ובריכת שחייה המשקיפה אל האוקיינוס. הבית עבר שיפוץ בן שבע שנים שהושלם ב-2008, על ידי מייקל סמית', מעצב נודע, אשר היה אחראי בין השאר על שיפוץ החדר הסגלגל בבית הלבן.

המכירה הנוכחית שברה את השיא המקומי: מדובר במחיר הגבוה ביותר ששולם על נכס במאליבו, יותר מן השיא הקודם – 68 מיליון דולר – ששולם עבור אחוזה באזור בשנת 2008. מרקס ורעייתו רכשו את הנכס ב-31 מיליון דולר ב-2002 מעזבונו של מייסד חברת הרבלייף מארק יוז.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.