Forbes Israel Logo

קבוצות הספורט של פול אלן יימכרו תמורת יותר מ-4 מיליארד דולר

השבוע, עם מותו של אחד ממייסדי מיקרוסופט, פול אלן, החלו להתבצע הערכות שוויין של קבוצות הספורט שהיו בבעלותו. קבוצת הפוטבול, סיאטל סיהוקס; קבוצת ה-NBA פורטלנד טרייל בלייזרס וחלק קטן מקבוצת הכדורגל סיאטל סאונדרס. אלה צפויות להימכר בשנה הבאה בסכום כולל של מעל 4 מיליארד דולר.

עסקי הספורט של אלן הם חלק מקבוצת וולקאן, הנשלטת על ידי אחותו של אלן, ג'ודי.

להערכתנו, סיאטל סיהוקס תימכר תמורת 2.6 מיליארד דולר, מחיר שיא של כל הזמנים עבור קבוצת ספורט. סכום זה גבוה ב-300 מיליון דולר מהסכום עבורו נמכרה קבוצת פוטבול אחרת, קרוליינה פנתרס, מוקדם יותר השנה. פורטלנד טרייל בלייזר תחליף ידיים בסכום המוערך ב-1.3 מיליארד דולר. כמו כן, 20% שמחזיק אלן בסיאטל סאונדרס מוערכים ביותר מ-60 מיליון דולר.

פול אלן | צילום: ויקיפדיה, Miles Harris

כשרכש אלן את הטרייל בלייזרס, בשנת 1988, שילם עבורה 70 מיליון דולר, ובשנת 1997 שילם 194 מיליון דולר עבור סיאטל סיהוקס. כמו כן, היה אלן אחד מהבעלים המקוריים של הסאונדרס שנוסדה ב-2007.

הסיבה לשוויין הגבוה של הסאונדרס וסיהוקס היא העובדה שהן משחקות באצטדיון סנצ'ורי לינק פילד המופעל על ידי חברה בבעלות אלן. שליטה על ההכנסות וההוצאות של אצטדיונים מעניקה לבעליה יתרון עצום כשמדובר במכירת חסויות ומושבים יוקרתיים. כמו כן, איחוד שתי קבוצות באצטדיון אחד מהווה ניצול משאבים טוב יותר.

כמו כן, הטרייל בלייזרס משחקים במתחם רוז קוורטר, המנוהל גם הוא על ידי אחת מהחברות שהיו בבעלות אלן. תג המחיר של 1.3 מיליארד דולר על הטרייל בלייזרס כולל את קבוצת הכדורסל והאולם בה היא משחקת. אך אם מעריכים את שוויו של כל המתחם, יתכן ששוויה של הטרייל בלייזרס יהיה גבוה אף יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.