Forbes Israel Logo

קבוצת עזריאלי: הרווח הנקי עלה ב-40% ל-278 מיליון שקל

הרווח הנקי של קבוצת עזריאלי עלה ברבעון השני של 2013 ב-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-278 מיליון שקל – כך עולה מפרסום הדוחות הכספיים של הקבוצה.

הרווח הנקי בחצי השנה הראשונה של 2013 הסתכם בכ-475 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-397 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול ברווח נבע מגידול בתוצאות מגזר גרנית, מגידול ב-NOI ממגזרי הנדל"ן המניב, מגידול ברווח מהתאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה וירידה בהוצאות המימון בקיזוז גידול בהוצאות המיסים. 

ההכנסות לעומת זאת ירדו ב-4% – מ-2.418 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-2.31 מיליארד שקל ברבעון החולף. בחצי השנה הראשונה של 2013 ירדו ההכנסות מ-4.682 מיליארד שקל אשתקד ל-4.565 מיליארד שקל השנה.

צילום: ישראל הדרי

במהלך רבעון זה השקיעה הקבוצה בפיתוח ובהקמה של נכסים חדשים וכן בהרחבה ובשיפוץ של נכסים קיימים בסך כולל של כ-342 מיליון שקל (בחציון 487 מליון שקל). לחברה 8 פרויקטים בהקמה בהיקף של כ- 5.2-5.5 מיליארד שקל ששווים בספרים כ-1.6 מיליארד שקל והיתרה להשלמה עומדת על כ-3.6-3.9 מיליארד שקל.

שיעורי התפוסה של נכסי הנדל"ן של קבוצת עזריאלי בישראל עמדו על קרוב ל-100% במגזר המרכזים המסחריים והקניונים ובמגזר המשרדים בישראל. חלק החברה בתוצאות מגזר גרנית הכרמל הסתכם בתקופת הדוח בכ-30 מיליון שקל לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

"הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים טובים גם ברבעון הנוכחי המשקפים המשך צמיחה ושיפור ברווח הנקי והתפעולי של החברה", אמר היום יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי. "תוצאות אלה, הגידול ב-NOI וה-FFO לצד היקף השקעות של כ-5.5 מיליארד שקל מבטאים את אסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה, המתמקדת בהשבחת הנדל"ן המניב וייזום פרויקטים חדשים. עסקת ידיעות אחרונות שנחתמה בחודש מאי והוזלת עלויות המימון של הקבוצה מהווים צעד נוסף ומשמעותי במימוש מטרות הקבוצה להתפתחותה בטווח הארוך".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.