חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“קיצוץ בתקציב הסיוע הוא עניין של חיים ומוות”

"האיחוד האירופי צריך להיזהר שלא לנתק את עצמו מהעולם המתפתח בכך שיפחית את תקציב הפיתוח בכמעט 10 אחוזים", אמר אתמול נשיא הנציבות אירופית, חוזה מנואל בארוסו, בנאום בפני הפרלמנט האירופי.

"הפחתה של כמה אלפיות האחוז מהקרן האירופית לפיתוח ולסיוע הומניטרי – זה עניין של חיים או מוות", אמר בארוסו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההצעה האחרונה לתכנית ההוצאות של גוש היורו ב-7 השנים הקרובות כללה קיצוץ של 960 מיליון יורו מפרויקטים של סיוע למדינות המתפתחות. כמו כן, כוללת ההצעה קיצוץ של 11% מהקרן האירופית לפיתוח (EDF), המשמשת לתמיכה במדינות בעלות הכנסה נמוכה באפריקה, באיי הקריביים ובאוקיינוס שקט, רבות מהן מושבות אירופיות לשעבר.

צילום: רויטרס

אולם בארוסו עשוי להיות היחיד שמשמיע את קולו נגד הקיצוץ ובמחאה על התקציב שהותווה בידי נשיא המועצה האירופית, הרמן ואן רומפוי. אפילו מדינות התומכות בפיתוח ובסיוע באופן מושבע כמו דנמרק וצרפת שמרו על שקט בנושא, ודיפלומטים באיחוד אמרו כי קשה להם לראות כיצד אפשר יהיה לשמור על מימון הסיוע בשלב מאוחר זה של המשא ומתן.

ארגונים לא ממשלתיים אמרו כי ההצעה תפגע בסיוע באופן קשה יותר מאשר בכל תחום אחר, וכי ההפחתה בסיוע תהווה טעות כלכלית. "קיצוץ סיוע למדינות העניות בעולם בכמעט 10 אחוזים הוא ניסיון מזיק של האיחוד האירופי לאזן את התקציב על גבם של העניים בעולם", אמרה ראש המערכת האירופית של אוקספם (קונפדרציה בינלאומית של 17 ארגונים הפועלת ב-90 מדינות ברחבי העולם במטרה למצוא פתרונות לעוני), נטלי אלונסו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן