Forbes Israel Logo
קמלה האריס. צילום: Shutterstock
קמלה האריס. צילום: Shutterstock

קמלה האריס בטור מיוחד לפורבס: כך יזמים יצמחו ממשבר הקורונה

סגנית נשיא ארה"ב במאמר שמתאר את החזון לשיקום הכלכלה האמריקאית בימים שלאחר המגפה והצורך לשקם ולטפח את העסקים הקטנים והסטארט-אפים במדינה

החזון של האריס: מגפת הקורונה הובילה לגל מרענן של יזמות ברחבי העולם. התופעה הזו קרתה באופן מכוון בשל הצורך לשנות כיוון ולחשב מסלול לחדש, אך לעתים זה קרה גם ממש במקרה, בשל הצרכים והבעיות החדשות שנוצרו בצל המציאות המשתנה. היום, כשאנו מציצים לעבר הימים שאחרי המגפה, ארה"ב מתמקדת בשיקום וחיזוק הכלכלה שלה ובייחוד בטיפוח העסקים הקטנים ובסטארטאפים.

המגפה חשפה את כל הפגמים ונקודות החולשה בכלכלה האמריקאית. אחד מכל שלושה עסקים קטנים נאלץ לסגור את הדלתות בשל המצב. כ-2 מיליון נשים נפלטו משוק העבודה ומיליוני משפחות נאבקו לקנות מצרכים מידי יום ולא ידעו כיצד לשלם את שכר הדירה.

המשבר הזה הוא בדיוק הרגע בו אנו צריכים להתחיל להיבנות מחדש. הבית הלבן הקצה 60 מיליארד דולר לטובת שיקום העסקים הקטנים, אך עלינו להרחיב את טווח העזרה שאנו מעניקים כדי להסיר את המחסומים שעומדים בדרכם של יזמים ובעלי עסקים קטנים ברחבי המדינה.

ממש לאחרונה נפגשתי עם לורנה קנטרובי'צי, בעלים של חנות מאפים בעבודת יד בקולורדו. היא התחילה את העסק שלה, כמו רבים אחרים, ממטבח ביתה. בחלוף הזמן היא ביקשה ממספר בנקים הלוואות כדי שתוכל להרחיב את פעילותה, אך בקשתה סורבה פעם אחר פעם. לורנה לא ויתרה והוכיחה לבנקים שהם טועים. היא עשתה זאת דרך דבקות במטרה ועבודה קשה ומאומצת. היום, העסק שלה פעיל במספר מיקומים ברחבי המדינה והיא מעסיקה עובדים רבים.

הסיפור של לורנה הוא סיפור נפוץ מוכר. הבנקים המסורתיים לא תמיד ראו את הפוטנציאל ביזמות נשית, במיוחד לא כשמדובר בנשים שמשתייכות לקבוצות מיעוט. מאידך, מנהיגי הקהילות המקומיות דווקא רואים את הפוטנציאל שלהן ומבינים את הערך בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. התפיסה של מנהיגי הקהילות לא נותרת בתחומי הקהילה בלבד, אלא מעניקה ערך מוסף למדינה כולה.


הטור המלא של סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס לפורבס יופיע במהדורה המודפסת של פורבס ישראל בחודש הבא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.