Forbes Israel Logo
אפל ופייסבוק. צילום: Shutterstock
אפל ופייסבוק. צילום: Shutterstock

קרב הענקיות: המאבק של פייסבוק ואפל סביב הגדרות הפרטיות עולה מדרגה

דוח חדש מראה כי 96% ממשתמשי אייפון בארה"ב הסירו את אפשרות המעקב על ידי הרשת החברתית. מה השלב הבא בסכסוך הארוך בין החברות?

הקרב בין ענקית הטכנולוגיה אפל לבין הרשת החברתית פייסבוק עולה מדרגה. לפי דוח חדש שפורסם לאחרונה, 96% ממשתמשי פייסבוק באמצעות מכשירי אפל הסירו את אפשרות המעקב על ידי הרשת, מה שגרם לדאגה במטה החברה.

כשאפל הודיעה לראשונה על האפשרות לבטל את המעקב באמצעות אפליקציות במכשירים השונים שלה, המהלך זכה לשבחים רבים על ידי גורמים מקצועיים הקוראים להגן על פרטיות המשתמשים. עם זאת, באופן טבעי, המהלך עורר גם לא מעט דאגה וביקורת בפייסבוק.

זמן קצר לאחר שחרור גרסת iOS 14.5 שאפשרה למשתמשים רבים להשתמש בפונקציה החדשה, דוח עדכני מראה כאמור כי כ-96% מהמשתמשים בארה"ב בחרו להפעיל את החסימה. הנתונים העולמיים מראים על שימוש בהיקף של כ-88% בקרב משתמשי אייפון ברחבי העולם.

הסכסוך בין אפל לפייסבוק – ציר הזמן המלא
הקרב על פרטיות המשתמשים

התוסף החדש מאפשר למשתמשי אפל לקבל התראות כאשר אפליקציה כלשהי מנסה לעקוב אחר הפעילות שלהם ברשת לצרכים פנימיים וחיצוניים, נוהג מקובל מאד במיוחד בפייסבוק ובגוגל, שהמעקב מסייע להם לתעד נתוני גולשים מגוונים לרבות רכישות קודמות, סוגי תוכן אהובים, אתרים בשימוש קבוע ועוד.

בתגובה להמהלך של אפל – פייסבוק תקפה בחריפות וטענה כי ענקית הטכנולוגיה פוגעת בעסקים שמסתמכים על שיווק ופרסום באמצעות הרשת החברתית.

נציין כי זהו לא המשבר הראשון בין שתי הענקיות. תכתובות אימייל של המייסד המיתולוגי של אפל – סטיב ג'ובס, שנחשפו על ידי רשת CNBC מראות כי היריבות בין החברות הולכת שנים אחורה.

טים קוק – מנכ"ל אפל: ממשיך את הקו של ג'ובס מול פייסבוק. צילום: Shutterstock
סכסוך מתמשך

רק באוגוסט האחרון טענה פייסבוק שמדיניות שמונהגת על ידי App Store של אפל מטרפדת הלכה למעשה את השקת אפליקציית המשחקים החדשה של הרשת החברתית, מה שאילץ אותה לערוך מספר שינויים באפליקציה. כמו כן, בכירים בפייסבוק התבטאו בשנה שעברה בחריפות נגד חנות האפליקציות וטענו כי המדיניות שבה "פוגעת במפתחים ובמשתמשים".

כבר בשנת 2011 שתי החברות הראו חוסר אהדה הדדי הסובב סביב סוגיית חנות האפליקציות, כאשר בתכתובות האמורות של סטיב ג'ובס נחשפת ככל הנראה הסיבה המקצועית לשמה התעכבה השקת אפליקציית פייסבוק למכשירי אייפד לפני למעלה מעשור.

גם היורש של ג'ובס, המנכ"ל המכהן סטיב קוק, ממשיך להתנגח באופן מרומז בפייסבוק בשנים האחרונות, ונראה כי הפעם המכה שהנחית על הרשת החברתית לא תעבור בשתיקה.

תמונת הכתבה: Shuttersatock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.