חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרן אל בוואדר – בוחנת השקעות במגזר הערבי

אל בוואדר (ניצן, בערבית) היא קרן צעירה בת שנתיים שגייסה כ־44 מיליון דולר, ואם ביצעה השקעות, היא לא משתפת בהן את הציבור. הקרן הוקמה בידי קבוצת ההון סיכון פיטנגו בשיתוף עם אנשי העסקים ג׳ימי לוי וחביב חזאן. חמי פרס ורמי קליש, שותפים מנהלים ומייסדי פיטנגו, וזאב בינמן, שותף כללי ומנהל כספים בקרן, יהיו חברים במועצת המנהלים של אל בוואדר.

אל בוואדר נכנסת לרשימה כי היא מציעה מודל ייחודי: אין עוד קרן שבוחנת השקעות בחברות במגזר הערבי. מעניין לראות את החברות שהיא תבחר להשקיע בהן, ואיזה ערך מוסף תוכל להביא להן.

מה הם מחפשים?
המנהלים בפועל הם ג׳ימי לוי, בכיר לשעבר בקומברס ומייסד גליל סופטוור, חברת התוכנה הגדולה במגזר הערבי, המעסיקה למעלה מ־90 מהנדסים בנצרת, וחביב חזאן, בכיר לשעבר בחברת הייעוץ מקינזי ובעל ניסיון בניהול עסקי וייעוץ בישראל, ברשות הפלסטינית וברחבי העולם. השניים סירבו להתראיין.

על פי ההודעה לעיתונות שפורסמה עם הזכייה במכרז, אל בוואדר "הרואה במגזר הערבי שוק בעל פוטנציאל צמיחה גדול בתוך כלכלת ישראל״, תשקיע בתחומי תעשייה מסורתית, שירותים והייטק, "ותסייע לחברות להרחיב את עסקיהן הקיימים, למנף את הקירבה לשוק הישראלי ולפרוץ לשווקים חדשים״.

מה הם עושים?

ג'ימי לוי | צילום: יח"צ

אל בוואדר זכתה במכרז ממשלתי להקמת קרן השקעות במגזר הערבי בהיקף של 177 מיליון שקל. על פי המכרז תקצה המדינה 80 מיליון שקל, זאת לצד ההשקעה של קבוצת אל בוואדר בהיקף של 97 מיליון שקל. הקרן אמורה לבצע את ההשקעות במשך חמש שנים ולעסוק בליווי חברות הפורטפוליו.

ההצלחות
הקרן הצעירה טרם הספיקה לרשום לזכותה הצלחות.

האתגרים שבדרך
בהתבסס על דבריו של רמי קליש מפיטנגו, כפי שצוטטו באותה הודעה, הציבה לה הקרן כיעד "לבנות סיפורי הצלחה במגזרי המיעוטים״. לדבריו, "כשם שפרויקט יוזמה הממשלתי בתחילת שנות ה־90 הביא לתנופה בהשקעות בענף ההייטק, כך אל בוואדר תוכל להביא תנופה להשקעות פרטיות במגזר המיעוטים ולהגברת השילוב עם מגזרי התעשייה השונים בישראל״.

שנת הקמה: 2008
הון מנוהל: 44 מיליון דולר
מספר קרנות: 1
שותפים: ג׳ימי לוי וחביב חזאן
חברות פורטפוליו: לא ידוע
הצלחות: טרם היו
משקיעים: ממשלת ישראל, קבוצת פיטנגו ואנשי עסקים ישראלים ופלסטינים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן