חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קרן סקיי – הכל עניין של קשרים

סקיי נהנית מיתרון יחסי בזכות רשת הקשרים שלה במשק הישראלי. המשקיע הגדול בקרנות סקיי הוא קבוצת אי.די.בי, עד לפני חצי שנה מהמשקיעים המובילים במשק. סקיי הוקמה בידי צביקה יוכמן וניר דגן, אז שותפים במשרד הייעוץ סוארי. יוכמן ודגן התמחו בכינוסי נכסים, תוכניות הבראה והסדרי נושים. הם הכירו לעומק חברות רבות במשק הישראלי, עוד הרבה לפני שהקימו את סקיי.

ההיכרות המעמיקה עם השוק הישראלי כמו גם הניסיון בטיפול במצבים מגוונים, חברו לקרן שנהנתה לא פעם מחשיפה לזרם עסקאות, לפני אחרים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מה הם מחפשים?
סקיי משקיעה בחברות ישראליות בכל מכשיר השקעה – מעסקאות חוב להמרה ועד רכישת 100% בחברה. הקרן מחפשת חברות בוגרות וטובות שגלום בתוכן פוטנציאל שיפור, בכל תחום ובכל תעשייה.

המשקיע הגדול של הקרן הוא קבוצת אי.די.בי | צילום: יח"צ

מה הם עושים?
"אנחנו מאוד מעורבים בחברות הפורטפוליו, hands on״, מסביר צביקה יוכמן. "סקיי משקיעה בחברות מצליחות ומבקשת להשביח ולהעלות את ערכן, בלי סיוע של כלי מינוף״.

ההצלחות
ב־2005 גייסה סקיי קרן ראשונה בהיקף של 120 מיליון דולר, רובה ממוסדיים ישראלים וזרים. קרן זו, כך על פי מקורות בענף, רשמה תשואה שנתית של 25% נטו. ב־2010 גייסה סקיי את הקרן השנייה שלה.

ב־2006 השקיעה סקיי 20 מיליון דולר בברק 013, במטרה להביא לצמיחה מואצת על ידי רכישות ומיזוגים. כמה חודשים מאוחר יותר, רכשה נטוויז׳ן הבורסאית את מלוא האחזקות בברק 013 וגלובקול תמורת הקצאת 46.5% מהון המניות לבעלת השליטה בברק. סקיי החזיקה 13% בחברה הממוזגת שהפכה לספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות הגדולה בישראל באותה העת. ב־2007 מכרה הקרן מניותיה בתמורה ל־44 מיליון דולר.

האתגרים שבדרך
לקרן סקיי, שעד עתה הציגה תשואות מוצלחות, יש מוניטין חזק. כעת, עם התפוררותה של האימפריה של דנקנר, שהייתה משקיע העוגן בקרנות סקיי וספק של זרם עסקאות, תצטרך הקרן להוכיח שהיא יכולה לעמוד גם בזכות עצמה, ולא רק בצל של אי.די.בי.

שנת הקמה: 2005
הון מנוהל: 260 מיליון דולר
מספר קרנות: 2
שותפים: צבי יוכמן, ניר דגן, אבי אורטל, אמיר ארבן, ליאת פייקין־בנימיני וציון אגיב
חברות פורטפוליו: סקיולייף נטלי, אדם מילוא, קרגל, אלספק, אי.די.בי תיירות, שנפ והמשביר לחקלאי
הצלחות: ברק 013 שהתמזגה עם נטוויז׳ן והונפקה לציבור
משקיעים: קבוצת אי.די.בי, מוסדיים זרים וישראלים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן